بسته پیشنهادی سازمان مالیاتی برای حمایت از کسب‌و‌کارها

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۹۹۲

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اعلام اینکه بسته پیشنهادی برای حمایت از افراد آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا درنظر گرفته‌ایم که مستلزم تصویب ستاد هماهنگی قوا است، توضیحاتی درباره جزییات این بسته حمایتی ارایه کرد.

محمد مسیحی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به شیوع بیماری کرونا و درجهت تکریم مودیان مالیاتی اقداماتی انجام داد، اظهار کرد: در وهله اول نسبت به لغو جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی اقدام کرد و سپس مهلت برخورداری از بخشودگی جرایم را تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۹ تمدید کرد. همچنین این سازمان بسته حمایتی در این زمینه پیشنهاد داده که مستلزم تصویب ستاد هماهنگی قوا است.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه میزان تخفیف مالیاتی در نظرگرفته شده برای عملکرد سال ۱۳۹۸ چقدر است؟ بیان کرد: تسهیلات دیده شده بیشتر در قالب تمدید مهلت پرداخت‌ها، تعویق برگزاری هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و تمدید برخورداری از بخشودگی جرایم است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی درباره جزییات بسته پیشنهادی این سازمان برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا، توضیح داد: در بسته پیشنهادی امکان دریافت گواهی برای صاحبان مشمول برای اخذ مفاصا حساب مالیاتی به مدت سه ماه، امکان تقسیط مجدد برای مودیانی که مهلت قانونی آنها طی شده و همچنین لغو انجام عملیات اجرایی درنظر گرفته شده که همه این موارد مستلزم تصویب شورای عالی هماهنگی قوا است.

این مقام مسوول درباره اینکه آیا قرار است تغییراتی در روند اخذ مالیات بر ارزش افزوده اعمال شود؟ گفت: خیر، قرار نیست در روند اجرایی مالیات بر ارزش افزوده تغییری اتفاق بیفتد و برای نحوه پرداخت و تقسیط بدهی آنها حداکثر مهلت قانونی تعیین می‌شود.

مسیحی در پایان اعلام کرد که اعمال معافیت مالیاتی مستلزم تصویب این موضوع توسط مراجع ذی صلاح است. با توجه به شرایط پیش آمده در تشخیص مالیات آن دسته از مودیانی که دچار خسارت شده‌اند با نظر مثبت اعمال می‌شود.

 

ارسال نظر