خبر کلان

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۳۶

مرز مهران باز شد

بنابر اعلام گمرک ایران مرز مهران که از مدتی قبل از سوی عراق بسته شده بود، دیروز باز شده است.

در مدت اخیر به دلایل متفاوتی از جمله مسائل مربوط به شیوع ویروس کرونا یا اختلاف نظرهایی که وجود داشت برخی مرزهای ایران و عراق بسته یا تردد در آن با مشکلاتی مواجه بود که مرز مهران نیز چنین وضعیتی داشت.

گرچه عراقی‌ها گفته بودند که دو هفته‌ای طول می‌کشد تا این مرز باز شود آخرین اطلاع دریافتی از مسوولان گمرک ایران از این حکایت دارد مرز مهران ساعت ۹ صبح روز گذشته باز شده و کامیون‌های عراقی در حال تردد و بارگیری کالا از گمرک ایران هستند. به گفته لطیفی سخنگوی گمرک ایران در حال حاضر عراقی‌ها تجهیزات پزشکی را در مرز مستقر کرده و روال معمول را از سر گرفته‌اند، اکنون هیچ مشکلی در مرز مهران وجود نداشته و روال عادی از سر گرفته شده است.

وی در مورد سایر مرزهای ایران و عراق نیز گفت که اکثر مرزها باز است و ورود کالا به این کشور مشکلی ندارد.

    شرایط نخجوان برای ورود مسافر و کالا از ایران

اما این مقام مسوول در ادامه در گمرک ایران به ابلاغ جدید مسوولان جمهوری نخجوان در رابطه با کالا و مسافر ایرانی اشاره کرد.

وی توضیح داد: بر اساس اعلام صورت گرفته از ۱۱ اسفندماه نخجوان مسافری از ایران (مرزهای جلفا، پلدشت) را به‌مدت دو هفته پذیرش نخواهد کرد. لطیفی یادآور شد: بنابر اعلام جمهوری نخجوان، کامیون‌های ترک اجازه تردد از خاک نخجوان برای رفتن به ترکیه را ندارند و صرفاازطریق گمرک بازرگان باید از ایران خارج شوند اما صادرات با کامیون ایرانی به مقصد نخجوان فعلا بلامانع است.

 

ارسال نظر