بودجه 99 فردا در صحن مجلس بررسی می‌شود

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۱۴

عضو هیات رییسه مجلس روند بررسی بودجه در جلسات علنی پارلمان را تشریح کرد. اکبر رنجبرزاده عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه بررسی بودجه سال 99 در دستورکار این هفته جلسات علنی پارلمان قرار گرفته است، گفت: از فردا بررسی لایحه بودجه 99 در مجلس آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس جلسات علنی مجلس برای بررسی بودجه بدون انقطاع برای بررسی بودجه برگزار می‌شود، افزود: نمایندگان از فردا تا چهارشنبه در 2 شیفت صبح و بعد از ظهر و در روز پنجشنبه در شیفت صبح به بررسی بودجه سال آینده می‌پردازند. عضو هیات رییسه مجلس در تشریح روند بررسی بودجه در جلسه علنی بیان کرد: در ابتدای جلسه 5 موافق و 5 مخالف کلیات لایحه بودجه نظرات خود را مطرح می‌کنند. رنجبرزاده با تأکید بر اینکه ابتدا کلیات لایحه بودجه سال 99 بررسی و رأی‌گیری می‌شود، ادامه داد: پس از آن نمایندگان جزییات لایحه را بررسی و ابتدا بخش درآمدی و پس از آن بخش هزینه‌ای لایحه را بررسی و تصویب می‌کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس تصریح کرد: محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و برخی از مسوولان دولتی در زمان بررسی بودجه در جلسه علنی، میهمان نمایندگان خواهند بود.

عضو هیات‌رییسه مجلس با بیان اینکه بررسی بودجه تا 20اسفند در مجلس به پایان می‌رسد، گفت: شورای نگهبان به صورت همزمان مصوبات مجلس درباره لایحه بودجه را بررسی و لایحه پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان از سوی علی لاریجانی رییس مجلس برای اجرا به رییس‌جمهور ابلاغ می‌شود.

 

ارسال نظر