صادرات کشور به 115 میلیون تن رسید

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۱۶۳

رییس کل گمرک کشور گفت: در حوزه صادرات در عملکردی بی‌نظیر به 115 میلیون تن برسیم که این رقم 4 برابر وزن واردات کشور است و این در حالی است که با توجه به شرایط موجود، قاعدتا اقتصاد کشور باید زمین‌گیر می‌شد.

سیدمهدی میراشرفی اظهار کرد: کنوانسیون RKC کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو است که به تصویب مجلس رسیده است. تحریم‌ها باعث شد که این کنوانسیون را از روی کاغذ به ورطه عمل وارد کنیم و همین امر باعث شد به عملکرد قابل توجه در حوزه صادراتی برسیم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز واردات انجام شده به کشور 28 میلیون تن بوده که 85 درصد آن شامل مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید است، همچنین در واردات کالای اساسی نیز 20 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل مشاهده می‌شود.

رییس کل گمرکات کشور تصریح کرد: استان مرکزی با یک میلیارد دلار صادرات رتبه خوبی در کشور کسب کرده است.

میراشرفی بیان کرد: اکثر اختیارات گمرکات به استان‌ها تفویض شده و در حال حاضر در استان مرکزی ۲۲ گمرک اختصاصی وجود دارد.

رییس کل گمرک کشور گفت: با تخصیص اعتبار مناسب گسترش فضای گمرک استان مرکزی انجام خواهد تا معضل کمبود فضا در این گمرک رفع شود.

بهره‌برداری از 12 پروژه گمرکی به ارزش 326 میلیارد ریال

همچنین سخنگوی گمرک ایران از بهره‌برداری از 12 پروژه گمرکی به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: 12 پروژه گمرکی به ارزش ۳۲۶ میلیارد ریال به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید‌روح‌الله لطیفی افزود: این پروژه‌های عمرانی شامل احداث منازل سازمانی، تکمیل و اتمام پروژه‌های عمرانی، احداث ساختمان‌های اداری، محوطه‌سازی، دیوار کشی اماکن گمرکی، درب خروج برخی گمرکات و تکمیل سکو و محوطه بارانداز ریلی است. سخنگوی گمرک اضافه کرد: مبلغ قرارداد پروژه‌های افتتاح شده گمرک به مناسبت دهه مبارک فجر در سال ۱۳۹۸ در سراسر کشور به میزان ۳۲۶ میلیارد ریال است که در گمرکات نوردوز، بازرگان، تمرچین، سمنان، قم، گرگان، بندرعباس، یزد، شیراز، قزوین، چوئبده خوزستان و مهران توسط معاونت توسعه مدیریت ومنابع گمرک ایران به انجام رسیده است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی گمرک بیان کرد: این پروژه‌ها مشتمل بر احداث ۴۸ باب واحد مسکونی سازمانی برای کارکنان در مناطق دور افتاده مرزی، ساختمان اداره درب خروج گمرک شهید باهنر در استان هرمزگان، تکمیل سکوی ریلی گمرک استان قم و دیوارکشی گمرک مهران در استان ایلام و احداث ساختمان اداری گمرکات استان‌های فارس، سمنان، قزوین، گلستان، یزد، خوزستان است.

 

ارسال نظر