100 میلیارد تومان برای توسعه تعاونی‌های جوانان

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۷۵۹

وزیر تعاون، کار و رفاه با تاکید بر اینکه پوست اندازی اقتصاد تعاونی در کشور آغاز شده است، از اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان از محل منابع بانک توسعه تعاون برای ایجاد و توسعه تعاونی‌های جوانان خبر داد.

به گزارش مهر، محمد شریعتمداری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با محمد سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان با موضوع ایجاد و توسعه تعاونی‌های جوانان که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهارکرد: انتخاب جوانان اندیشمند در عرصه مدیریت تحولی در کشور رقم می‌زند و داروی شفابخشی برای مشکلات است. وی با بیان اینکه حضور جوانان در عرصه مدیریت نه تنها در شعار بلکه در عمل نیز باید رخ دهد، ادامه داد: شرایطی را باید فراهم کنیم که همچون روزهای نخست پیروزی انقلاب شاهد حضور فعالانه جوانان در عرصه‌های گوناگون باشیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر امروز جوانان همچون سال‌های نخست پیروزی انقلاب در صحنه‌های مختلف و عرصه‌های مدیریتی حضور داشتند و از این ظرفیت بزرگ استفاده می‌کردیم، قطعا شاهد شرایط بهتری نسبت به وضعیت فعلی بودیم. شریعتمداری تاکید کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم یکی از وعده‌های دولت توجه ویژه به جوانان بود و اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفت به‌طوری که پایه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفت و امیدواریم مهم‌ترین اقدامات دولت نیز در مدت باقیمانده تا پایان عمر دولت دوازدهم با اتکا بر اعتماد به جوانان انجام شود.

وی همچنین درباره امضای تفاهم نامه ایجاد تعاونی‌های جوانان گفت: در این خصوص از محل منابع بانک توسعه تعاون ۱۰۰ میلیارد تومان برای این منظور اختصاص می‌یابد. همچنین ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع وزارت ورزش و جوانان برای ایجاد و توسعه تعاونی‌های جوانان اختصاص می‌یابد که امیدواریم این منابع برای سال ۹۹ تقویت شوند. این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه امیدواریم این تفاهم نامه صرفا به همین جلسه ختم نشود و جنبه عملیاتی داشته باشد، ادامه داد: برای حمایت از تعاونی‌ها، صدور ضمانتنامه تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بدون وثیقه از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در نظر گرفته شده است. وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۴۹۰ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: در بخشی از این تفاهم نامه نیز جوانان کارگر مورد هدف هستند و در زمینه افزایش مهارت و سازماندهی آنها در قالب تعاونی‌ها اقداماتی در دست انجام است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین کارهایی که دولت باید انجام دهد، پوست اندازی تعاونی‌ها بود که این موضوع در دوره کبیری (معاون امور تعاون وزیر تعاون) به عنوان جوان‌ترین معاون وزیر در کشور آغاز شد که اقدام مبارکی است. شریعتمداری، استفاده از روش‌های جدید تامین مالی، تاسیس صندوق‌های ریسک پذیر و توجه به کسب و کارهای نوپا را از جمله اقدامات صورت گرفته در معاونت تعاون عنوان کرد و گفت: برای توسعه تعاونی‌ها در هر یک از بخش‌های مذکور، اقدامات نخستین انجام شده و در حال تکمیل است.

 

ارسال نظر