استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای مقابله با تحریم‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۷۴۶

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد تعاونی راهگشای مناسبی برای مبارزه با تحریم‌ها و تحقق آن در گرو ‌همراهی همه نهاد‌های دولتی و غیر‌دولتی است.

محمدجعفر کبیری گفت: باید از ظرفیت تعاونی‌ها بیش از پیش برای مبارزه با تحریم‌ها بهره برد.

او با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌ها اقتصاد کشور را متحول کرده است، اظهار کرد: باید به شبکه‌سازی تعاونی‌ها کمک کنیم تا شرایط برای تثبیت اشتغال ایجاد شود. کبیری با تاکید بر اینکه بر اساس فضا و جغرافیای کسب و کار باید از تعاونی‌ها حمایت شود، ادامه داد: در استان‌ها شورای هماهنگی تعاون می‌تواند نقش تامین سرمایه اجتماعی را ایفا کند تا برنامه‌های این حوزه به صورت جامع دنبال شود.

او اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از اصلی‌ترین نهاد‌هایی است که مسوولیت اشتغال را دارد و بخش‌های مختلف این وزارتخانه به صورت زنجیره به هم پیوسته و فعال هستند.

کبیری گفت: در راستای کاهش خطرپذیری سرمایه‌گذاری، سرمایه اولیه سهامداران توسط صندوق تضمین می‌شود. معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: استارت‌آپ‌ها می‌توانند در کنار صنایع سنتی کار کنند تا جوانان و نخبگان دانشگاهی وارد عرصه تعاونی‌ها شوند.

او با بیان اینکه از طریق بانک توسعه تعاون، از طرح‌های خوب توسعه‌ای تعاونی‌ها حمایت می‌شود، گفت: از طریق صندوق ضمانت نیز از طرح‌ها و ایده‌های نو و اشتغالزا حمایت می‌شود.

کبیری ادامه داد: ۳۰ درصد از اعتبارات حوزه تعاونی‌های دانش‌بنیان و نوآورانه، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین می‌شود.

او با اشاره به اینکه امسال بودجه بخش تعاون در حوزه‌های شفافیت و توانمندسازی افزایش داشته است، گفت: تلاش داریم یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش بهره‌وری تعاون تامین کنیم تا در راستای توسعه اقتصادی کشور موثر باشیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سفره یک‌روزه از ۳شرکت تعاونی پایا ویسپارآریا، خوراک‌آفرین (افتتاح خط تولیدجدید) و آروین دی بازدید کرد.

 

ارسال نظر