اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۲۹۲

پروانه پزشکانی که کارتخوان نصب نمی‌کنند باطل شود

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرار مالیاتی در جامعه پزشکی زیاد است، گفت: پروانه نظام پزشکی پزشکانی که تا حالا کارتخوان نصب نکرده‌اند را باید باطل کرد. در این صورت پزشکان مجبور به تمکین از قانون می‌شوند. هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با فارس درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی در کشور گفت: درآمدهای مالیاتی قابلیت تامین بخش زیادی از بودجه کشور را دارند. درحال حاضر اتکاء بر درآمدهای نفتی مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده است. دستگاه‌های متولی هرچه سریع‌تر باید نسبت به گسترش چتر مالیاتی و مقابله با فرارهای مالیاتی اقدام کنند. خادمی ضمن انتقاد از عدم استقبال پزشکان از نصب کارتخوان، اظهار کرد: براساس آمارهای ارایه شده کمتر از 30 درصد پزشکان در مطب‌های خود کارتخوان نصب کرده‌اند. گزارش‌هایی هم داریم مبنی بر اینکه در مطب‌ها به بیماران گفته می‌شود، پرداخت حق ویزیت با کارتخوان 70 هزار تومان و نقدی 60 هزار تومان است. وی ادامه داد: فرار مالیاتی در جامعه پزشکی زیاد است. وقتی پزشکان کشور این طور باشند، نمی‌توان امیدی به توسعه کشور داشت. نظارت بیشتری در این خصوص لازم است. پزشکان هم از بیمارستان و هم از مطب‌های شخصی خود درآمدزایی می‌کنند. خادمی با بیان اینکه سازوکارهای برای الزام پزشکان به نصب کارتخوان باید گذاشته شود، گفت: به اعتقاد بنده پروانه نظام پزشکی پزشکانی که تا حالا کارتخوان نصب نکرده‌اند را باید باطل کرد. در این صورت پزشکان مجبور به تمکین از قانون می‌شوند. وی با بیان اینکه میزان معافیت‌های مالیاتی در کشور را باید کاهش داد، گفت: متاسفانه شاهد معافیت‌های مالیاتی فراوان، تحت عناوین مختلف در کشور هستیم. معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و برخی صنایع لبنی و پروتئینی ازجمله آنها هستند. این معافیت‌ها به معنی هدر دادن منابع کشور است.

استفاده 16 برابری ثروتمندان از یارانه پیدا و پنهان

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه ثروتمندان16 برابر دیگران از یارانه پیدا و پنهان استفاده می‌کنند گفت: باید برنامه‌ریزی لازم و مدیریت مطلوبی در مورد پرداخت یارانه معیشتی به اقشار مختلف جامعه در نظر بگیریم. اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره لزوم حمایت از اقشار ضعیف جامعه بعد از گران شدن بنزین گفت: در گرانی اخیر بنزین بخش زیادی از جامعه آثار و تبعات آن را تحمل کرده و می‌کنند که می‌تواند منجر به ضرر و زیان برای بخش‌های زیادی از جامعه شود.  وی افزود: باید از اقشار ضعیف و مستضعف جامعه حمایت کرده و از مشکلات و آسیب‌هایی که ممکن است برای آنها به وجود‌ آید جلوگیری کنیم. سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس تصریح کرد: می‌توانیم با اصلاحات لازم در سهمیه‌بندی بنزین مشکلات را کمتر کرده و دغدغه‌های مردم را بکاهیم و بر همین اساس پیشنهاد شده است که میزان سهمیه تخصیص یافته به خودروها افزایش یابد. وی افزود: افزایش میزان خانوارهایی که خود را محق برای دریافت یارانه معیشتی می‌دانند را لازم نمی‌دانم. چرا که اگر تعداد آنها هم بیشتر شود مانند وضعیت یارانه‌های پرداختی در هر ماه شده و شامل همگان خواهد شد.  سلیمی تصریح کرد: افزایش تعداد ایرانیانی که یارانه معیشتی می‌گیرند ممکن است منجر به هرج و مرج در جامعه شود.  وی با بیان اینکه افراد ثروتمند جامعه 16 برابر دیگران از یارانه پیدا و پنهان استفاده می‌کنند گفت: باید برنامه‌ریزی لازم و مدیریت مطلوبی در مورد پرداخت یارانه معیشتی به اقشار مختلف جامعه در نظر بگیریم.

راهکارهای دیگر دولت برای افزایش منابع درآمدی

نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به عدم اطلاع‌رسانی دولت برای سهمیه‌بندی بنزین انتقاد کرد. علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین گفت: طرح افزایش قیمت بنزین هم از لحاظ زمان و هم از نظر نحوه اجرا دارای ایراد و اشکال است و از طرف دیگر شرایط روانی جامعه برای این کار در نظر گرفته نشده است. وی افزود: با توجه به شرایط روانی حاکم بر جامعه مدتی قبل مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرد و اجازه نداد این افزایش قیمت صورت گیرد، اما این طرح در شرایط نامناسب اجرا شد. نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: دولت اگر به دنبال افزایش منابع درآمدی خود است می‌تواند به جای اینکه با گران کردن بنزین به سراغ جیب مردم برود، خوراک پتروشیمی‌ها را گران کند یا مالیات‌های پنهانی که اخذ نمی‌شود را دریافت یا اینکه با نظارت بر گمرکات کشور و ممانعت از قاچاق کالا، درآمدهای خود را از این بخش‌ها افزایش دهد که درآمدش چندین برابر افزایش قیمت بنزین است.ساری خاطرنشان کرد: حال که این اتفاق افتاده و بنزین گران شده، در شرایط فعلی باید نظارت مستمر بر بازار صورت گیرد و نظارت هم اینگونه نباشد که فقط بر فروشنده که آخرین مرحله کار است این نظارت انجام شود. وی افزود: دولت باید از زنجیره توزیع که در اختیار تعداد معدودی است هم حمایت کند و هم بر آنها نظارت دقیق داشته باشد؛ چراکه این بخش‌ می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش یا عدم افزایش قیمت کالاها در بازار داشته باشند. ساری خاطرنشان کرد: دسترسی مردم برای اعلام شکایت باید خیلی منسجم‌تر و سریع‌تر باشد تا مردم بتوانند شکایات خود را به راحتی منتقل کنند و موضوع به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

ارسال نظر