ثبت نام 2 میلیون خانوار در سامانه #۶۳۶۹*

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۹۲۴

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت گفت: تاکنون دومیلیون خانوار درخواست خود را در سامانه #۶۳۶۹* ثبت کرده‌اند که هفت تا هشت درصد از درخواست‌ها متعلق به سرپرست خانوارها نبوده است.

حسین میرزایی در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه تمامی خانوارهای ایرانی (24 میلیون خانوار) در کشور بر مبنای آزمون وسع در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به لحاظ وسع مالی از بالا به پایین رتبه‌بندی شدند، افزود: این تعداد از پایین به بالا بر اساس بعد خانوار مرتب و 60میلیون نفر برای دریافت یارانه حمایت معیشتی شناسایی شده‌اند که در مرحله نخست طی سه نوبت این یارانه به حساب آنان واریز شده است.

وی اظهار کرد: مطابق آمار بانک‌های اطلاعاتی موجود در کشور هیچ خودرویی به نام 52درصد از خانوارهای ایرانی ثبت نشده است. سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت گفت: به‌طور کلی خانوارها از نظر درآمدی، خودرو، شغل، تحصیلات و دیگر اطلاعات برای دریافت یارانه حمایت معیشتی شناسایی شده‌اند. وی در ادامه افزود: خانوارهایی که در گام نخست مشمول طرح مزبور شدند یارانه‌بگیر بودند و در گام دوم افرادی که خود را برای دریافت سبد حمایت معیشتی ذی‌حق می‌دانند و جزو سه دهک بالای درآمدی نیستند از طریق کد دستوری#۶۳۶۹* درخواست خود را ثبت کنند. این افراد اگر پس از بررسی حائز شرایط در لیست مشمولان حمایت معیشتی قرار می‌گیرند.میرزایی تصریح کرد: تاکنون دومیلیون خانوار درخواست خود را در سامانه مزبور ثبت کرده‌اند که هفت تا هشت‌درصد از درخواست‌ها متعلق به سرپرست خانوارها نبوده است.وی توضیح داد: برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک فقط سرپرست خانوارها به این سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. نتیجه هم در مدت 24 ساعت اطلاع‌رسانی خواهد شد.سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت گفت: هم‌اکنون 76میلیون نفر در کشور یارانه نقدی دریافت می‌کنند.وی افزود: یارانه عده‌ای به دلیل وسع بالای مالی و قرار گرفتن در لیست پردرآمدها در حد فاصل سال‌های 94، 95 و 98 قطع شده است.

میرزایی بیان کرد: به‌طور کلی افرادی که در سه دهک بالای درآمدی قرار دارند، مشمول طرح حمایت معیشتی دولت نخواهند شد. وی گفت: برخی‌ها به دلائل مختلف از جمله جاماندن از یارانه به سبب عدم ثبت‌نام و تعدادی نیز به سبب نداشتن نیاز به مبلغ نقدی یارانه در مقاطع مختلف انصراف داده‌اند.سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت افزود: برای جاماندگان امکان ثبت‌نام فراهم شده که حق آنان ضایع نشود. وی یادآورشد: هم‌اکنون بیشتر نگرانی‌ها ناظر بر این افراد است.

 

ارسال نظر