هر استان یک برنامه اشتغال

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۶۴۴

رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: طرح جهاد روشنایی در راستای اشتغال و تقویت اقتصاد خانوار در دستور کار قرار گرفته به این ترتیب که برای همه استان‌ها یک برنامه اشتغال در نظر گرفتیم که مشخص می‌کند برای سال جاری چند فرصت شغلی و کمک بلاعوض و تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید و بودجه عمومی در نظر گرفته شود.

به گزارش «تعادل» تفاهم‌نامه طرح جهاد روشنایی بین سازمان برنامه و بودجه و سازمان بسیج مستضعفین، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید جهت توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خرد و کوچک خانگی در مناطق روستایی و عشایری امضا شد.

محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: بسیج به اقتضای ایام و ضرورت کشور از ابعاد خود استفاده می‌کند. زمانی که مردم در معرض حمله ناجوانمردانه در جنگ تحمیلی قرار داشتند بسیج کمک کرد در عرصه سازندگی نیز نیاز به تلاش بود که آثار تخریب شده از جنگ بازسازی شود که در آن عرصه هم حضور داشته است. امروز نیز که در شرایط بزرگ‌ترین تحریم تاریخ معاصر کشور هستیم بسیج وارد عرصه شده است.

وی افزود: وقتی از تحریم هوشمند امریکا صحبت می‌کنیم همان تحریمی علیه مردم ایران اعمال می‌شود که در سال‌های گذشته در مورد مردم عراق تجربه شد، آنها تهدید به نفت در برابر غذا کرده‌اند و امروز حتی غذا و دارو هم برای ملت ما ممنوع شده به‌طوری که حتی حق نداریم یک ریال هم نفت بفروشیم که صرف غذا و دارو شود اما مردم با ابهت از کنار این تحریم‌ها می‌گذرند. آنها گفته‌اند تحریم‌ها فلج‌کننده است اما باید گفت نه بر مردم ایران. قطعا تحریم‌ها بر ایران همان آثاری را دارد که امروز شاهدیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای در کشورهای مختلف از توسعه یافته تا در مسیر توسعه و عقب مانده گفت: باید پاسخ داد که توسعه به چه صورت قابل تامین است. توسعه اقتصادی مفهومی فراتر از رشد اقتصادی دارد. ما در سازمان برنامه و بودجه اعتقاد داریم همراه با برنامه رسمی باید برنامه جهادی هم برای توسعه داشته باشیم تا آثار بلندمدت در مقیاس خرد فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: مثلا ساخت و ساز مسکن باید اینقدر زیاد شود که ارزان شده و در اختیار همه قرار گیرد به همین دلیل در کمیته امداد و بنیاد مسکن طرحی اجرا می‌کنیم که مساکن محرومین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در عرصه دیگر نیز طرح جهاد روشنایی در راستای اشتغال و تقویت اقتصاد خانوار در دستور کار قرار گرفته به این ترتیب که برای همه استان‌ها یک برنامه اشتغال در نظر گرفتیم که مشخص می‌کند برای سال جاری چند فرصت شغلی و کمک بلاعوض و تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید و بودجه عمومی در نظر گرفته شود.

نوبخت در ادامه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با بسیج مستضعفین جهت اجرای طرح جهاد روشنایی گفت: از سازمان بسیج برای اجرای مسکن و اشتغال محرومین نیز دعوت به عمل می‌آید.وی با بیان اینکه ما به صورت ویژه روی این بخش‌ها کار می‌کنیم تا آثار آن را شاهد باشیم ابراز امیدواری کرد که با تقویت اقتصاد خرد بتوانیم شاهد لبخند رضایت بر لبان مردمی باشیم که امام همواره سفارش آنها را می‌کرد.

 

ارسال نظر