مشارکت 28 هزار پزشک در طرح شفافیت مالیاتی

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۰۶۴

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: تاکنون ۲۸ هزار پزشک در طرح سازمان مالیاتی برای شفافیت تراکنش‌های بانکی مشارکت داشته‌اند.

علی رستم‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه، بر اساس آخرین آمارها تاکنون حدود 38 درصد پزشکان کل کشور در طرح اتصال کارتخوان به سامانه سازمان مالیاتی مشارکت داشته‌اند، گفت: درحال حاضر نزدیک به 28 هزار پزشک کارت خوان خود را به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور متصل کرده‌اند. به گفته مدیر دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی، استان‌های اردیبل و آذربایجان غربی بیشترین مشارکت را در این طرح داشته‌اند، اما در مقابل استان‌های ایلام و کهگیلویه و بویراحمد مشارکتی کمتر از میانگین کشوری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه، تاکنون حدود 42 درصد از پزشکان تهرانی در این طرح حاضر شده و کارت خوان خود را به سامانه سازمان مالیاتی متصل کرده‌اند، تاکید کرد براساس آمارهای اولیه حدود 75هزار پزشک باید در این طرح مشارکت کنند هر چند به نظر می‌رسد ممکن است در آینده میزان دقیق پزشکان که باید اطلاعات تراکنش‌های بانکی را به سازمان مالیاتی ارایه کند به صورت دقیق مشخص شود.

رستم پور گفت: هرچند عدد مشخصی از درآمد مالیاتی حاصل از این مشارکت پزشکان نمی‌توان اعلام کرد اما تاکنون حدود 31 هزار کارت خوان به سامانه سازمان مالیاتی متصل شده است.

این مقام مسوول در سازمان مالیاتی گفت: پروژه اصلی مد نظر سازمان امور مالیاتی پیاده‌سازی و اجرای کامل نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است که با توجه به تصویب قانون مربوطه در مجلس به نظر می‌رسد در روزهای پیش رو تکلیف این قانون نیز

 مشخص شود.

وی افزود، در این طرح 3 نوع صندوق فروش وجود خواهد داشت که مرسوم‌ترین انها همین کارتخوان‌های موجود در سراسر کشور است، بعد از تصویب نهایی قانون و ابلاغ ان به دولت سازمان امور مالیاتی 15 ماه برای پیاده‌سازی آن فرصت خواهد داشت. رستم‌پور ادامه داد: سامانه مذکور متولی تولید صورت‌حساب الکترونیکی در کل کشور خواهد بود، و از آنجا که بر اساس لایحه دایمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در دست تصویب است، مبنای محاسبه و مطالبه مالیات بر ارزش افزوده، سامانه مودیان خواهد بود، لذا به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه فناورانه دولت در بخش اقتصادی کشور که ظرف 15 ماه آینده باید به نتیجه برسد، ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور پیاده‌سازی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان باشد.

 

ارسال نظر