کشف شگرد جدید سودجویان یارانه‌بگیر

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۶۶۹

سخنگوی ستاد حذف یارانه با بیان اینکه نصف معترضان به حذف یارانه نقدی مسوولیت تراکنش‌ها را نپذیرفتند، گفت: در موضوع سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف یک سری اسناد و املاک نیز به نام افراد محروم ثبت شده بود تا رد سودجویان پاک شود.

حسین میرزایی، با بیان اینکه 47 درصد از معترضان به حذف یارانه نقدی مسوولیت تراکنش‌های خود را نپذیرفته‌اند، گفت: از طریق سیستم بانکی امکان دریافت حساب و کارت برای شرکت وجود ندارد، اما به هر حال مدیر مجموعه امکان نظارت روی تراکنش‌های مربوط به کارت بانکی را خواهد داشت.

به‌گفته میرزایی، تراکنش‌های صوری نیز به هیچ عنوان برای ستاد قابل قبول نبوده و حتماً این افراد در صف حذف یارانه قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ستاد حذف یارانه در پاسخ به پرسشی درباره برخورد با حساب‌های اجاره‌ای در جریان حذف یارانه پردرآمدها گفت: موضوع سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف به‌طور مکرر در جریان شناسایی پردرآمدها دیده می‌شد اما نکته قابل توجه این بود که به‌صورت ماهرانه‌ای املاک و سایر دارایی‌ها نیز به نام مالک کارت بازرگانی یک‌بارمصرف زده شده بود تا ردی از صاحبان اصلی پیدا نشود.

میرزایی گفت: بنابراین در بحث کارت بازرگانی تنها بحث گردش مالی مطرح نبوده است و به‌گونه‌ای صحنه‌سازی و سندسازی صورت گرفته بود تا تمام شواهد علیه آن فرد محروم یا روستایی باشد. برای ورود به مباحث تجاری بایستی یک سری شرایط وجود داشته باشد و بر همین اساس متأسفانه با این سندسازی‌ها نیز مواجه می‌شویم.

وی افزود: اعتراض‌های صورت‌گرفته انواع مختلفی داشته است به عنوان مثال فردی خانه‌اش را در یک منطقه گران‌قیمت تهران تعمیر کرده است و به ستاد مراجعه می‌کند و اعتراض می‌کند، اما مجموع شاخص‌های هزینه - درآمد نشان می‌دهد جزو دهک‌های پردرآمد محسوب خواهد شد. همان‌طور که اشاره شد مجموع هزینه، دارایی و درآمد عوامل اصلی حذف یارانه پردرآمدها بوده است و در زمان اعتراض نیز تراکنش‌های بانکی بررسی خواهد شد.

وی گفت: از تعداد 200 هزار نفری که در مرحله اول طرح حذف یارانه پردرآمدها، یارانه نقدی ‌آنها حذف شده حدود 6 درصد اقدام به ثبت اعتراض خود در سامانه ستاد کرده‌اند.

سخنگوی ستاد حذف یارانه با ارایه این آمار از اعتراض برخی افراد با درآمدهای نجومی، به حذف یارانه نقدی گفت: کارخانه‌‌داری که حدود بیست میلیارد تومان واریز سالانه داشته، اعتراضش را ثبت کرده و پس از بررسی حساب بانکی او مشخص شد که حدود بیست میلیارد تومان متوسط گردش مالی حساب این فرد بوده است.

میرزایی ادامه داد: در مثال دیگر فرد معترض دیگر نمایندگی فروش خودرو داشته که این فرد هم جزو افراد با گردش مالی بالای بیست میلیارد تومان بوده است.

سخنگوی ستاد حذف یارانه گفت: با اطلاعات دریافت‌شده از بانک اطلاعات اصناف و مجموعه‌های مختلف دیگر مشخص شد فردی عمده‌فروش پمپ آب است و این فرد هم بیش از 20 میلیارد گردش مالی سالانه داشته و 900 میلیون تومان متوسط گردش در ماه داشته است.

 

ارسال نظر