صدور مجوز ترخیص برنج‌های دپو شده

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۰۲۹

معاون فنی گمرک ایران با اشاره به مجوز صادرشده از سوی ستاد تنظیم بازار گفت: گمرکات اجرایی از دیروز دوشنبه آمادگی ترخیص محموله‌های برنج پروانه‌شده در حداقل زمان ممکن را داشتند.

مهرداد جمالی‌ارونقی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت برنج‌های در گمرک مانده با توجه به مکاتبه اخیر دبیر کارگروه تنظیم بازار، گفت: بعد از پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سوی گمرک ایران، معاون بازرگانی داخلی و دبیر کارگروه تنظیم بازار، در مکاتبه‌ای با عنوان معاون وزیر جهاد کشاورزی ترخیص محموله‌های برنج ثبت سفارش و تأمین ارز شده با رعایت شرایطی بلامانع اعلام شده است.

وی افزود، گمرکات اجرایی کشور آمادگی کامل در جهت ترخیص محموله‌های دپوشده را داشته و صاحبان کالا ضمن هماهنگی لازم با مرجع ذی‌صلاح مربوطه می‌توانند نسبت به خروج کالاهای خود اقدام نمایند.

معاون فنی گمرک با بیان اینکه گمرک ایران درخصوص اقلام اساسی با صدور بخشنامه‌های متعدد تسهیلات لازم از جمله حمل یک‌سره کالا، موافقت با نمونه‌برداری از کالا قبل از تخلیه و هنگام تخلیه کالا، خروج شبانه‌روزی و ایام تعطیلات را قائل شده، ادامه داد: هیچ مشکلی در خروج محموله‌های برنج دارای پروانه با رعایت مقررات اشاره‌شده وجود نداشته و صاحبان کالا ضمن هماهنگی‌های لازم با مرجع اشاره ‌شده، به‌قید فوریت جهت خروج محموله‌های برنج دپوشده مراجعه کنند.

روز گذشته دبیر کارگروه تنظیم بازار در مکاتبه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی از مجوز خروج برنج‌های دارای پروانه گمرکی و با اخذ تعهد محضری نگهداری در انبار خبر داده است.

 

 

ارسال نظر