اخبار کلان

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۹۸

قیمت واقعی دلار پایین‌تر از نرخ فعلی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نرخ ارز هنوز بالاتر از قیمتی است که شاخص‌های اقتصادی مانند تورم تعیین می‌کند.

محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره ثبات در بازار ارز، گفت: نرخ ارز هنوز بالاتر از قیمتی است که شاخص‌های اقتصادی مانند تورم و...تعیین می‌کنند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تلاطم‌های بازار ارز کاهش پیدا کرده است، افزود: سیاست‌های کلی کشور، قدرت دفاعی و نظامی، روحیه بالا و اعتماد مردم و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی موجب تزریق آرامش به بازار ارز شد.

مفتح با بیان اینکه نرخ دلار و یورو شاخص مهمی در تعیین قیمت‌های بازار است، گفت: نرخ ارز بر سطح عمومی قیمت‌ها در روستاها و معیشت تمامی دهک‌ها موثر است.

وی اظهار کرد: باید با اتخاذ روش‌های ویژه و تداوم به کارگیری سیاست‌های مذکور، نرخ‌ ارز به قیمت واقعی و منطبق بر شاخص‌های اقتصادی نزدیک شود.

عضو کمیسیون برنامه و مجلس در ادامه به خانه ملت گفت: هرچه نرخ دلار و یورو کاهش پیدا کند، سطح عمومی قیمت‌ها نیز کم شده، در نتیجه زندگی مردم بهتر می‌شود.

ضرورت اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه با سازوکار دقیق

معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات بر عایدی سرمایه یک نظام مالیاتی جدید است که باید با ساز و کارهای دقیق اجرا شود و به همین جهت این طرح تاکنون به طول انجامیده است.

احمد زمانی معاون سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص تاخیر در اجرای طرح مالیات عایدی سرمایه با بیان اینکه موضوع مالیات بر عایدی سرمایه بیش از 7 ماه پیش در سازمان امور مالیاتی مطرح شد، گفت: یک پیش نویس اولیه در این خصوص آماده شده و همزمان طرحی را نیز مجلس آماده کرده و جلساتی هم در این زمینه برگزار شده است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی معتقد است این نوع مالیات باید با جمیع جهات از جمله ملاحظات اجرایی به عنوان لایحه آماده شود و یک پیش‌نویس اولیه به وزارت امور اقتصادی ارایه شده است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور درباره ملاحظات سازمان امور مالیاتی درباره طرح مالیات عایدی سرمایه اظهار کرد: با توجه به فوریت این کار، یک پیش‌نویسی هم در خصوص رفتارهای سوداگرانه در بازارها آماده و تقدیم دولت شده است که موضوع مقابله کوتاه‌مدت و سریع با آن صورت بگیرد.

وی اشاره کرد: مالیات بر عایدی سرمایه یک نظام مالیاتی جدید است که باید با ساز و کارهای دقیق اجرا شود و به همین جهت این طرح تاکنون به طول انجامیده است. طرح مجلس هم در این خصوص در دست کارشناسی قرار دارد و نیاز به فرصت بیشتری دارد.

کاهش ۱۲ درصدی تعداد تعاونی‌های ثبت شده در مرداد

تعداد تعاونی‌های ثبت شده در مرداد ماه سال جاری ۲۰۱ واحد بوده که در مقایسه با ماه گذشته کاهشی معادل ۱۲ درصد داشته است.

بر اساس گزارش‌های اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در مرداد ماه 98 تعداد 201 شرکت تعاونی در این ماه تشکیل و ثبت شده‌اند که وضعیت فعالیت آنان در حال بهره‌برداری یا در دست اجرا است. تعداد کل اعضا تعاونی‌های مذکر 3761 نفر و تعداد شاغل 3008 نفر و سرمایه اولیه حدود 33 میلیارد ریال است. متوسط تعداد اعضا و شاغل مربوط به این تعاونی‌ها به ترتیب 19 و 15 نفر است.

بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده به استان‌های فارس 31 تعاونی و خراسان رضوی 22 تعاونی تعلق دارد. بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده در فعالیت‌های «صنعت» و «کشاورزی» هم به ترتیب 58 و 50 واحد هستند. تعاونی‌های دارای فعالیت « ساختمان» و « کشاورزی» به ترتیب با 1508 و 491 نفر دارای بیشترین اعضا بوده‌اند. همچنین بیشترین شاغل مربوط به تعاونی‌های دارای فعالیت « صنعت» و «کشاورزی» به ترتیب با 1030 و 702 نفر است.

   مقایسه عملکرد ماه مرداد 98 نسبت به تیر ماه 98

تعداد تعاونی‌های ثبت شده در مرداد ماه سال جاری 201 واحد در مقایسه با ماه گذشته 229 واحد کاهشی معادل 12 درصد دارد. تعداد اعضا افزایشی معادل 8 درصد و تعداد فرصت شغلی کاهشی معادل 30 درصد را به همراه دارد.

   مقایسه عملکرد ماه مرداد 98 نسبت به مرداد 97

 تعداد تعاونی‌های ثبت شده در مرداد مال سال جاری 201 واحد در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 320 واحد کاهشی معادل 37 درصد دارد که این میزان برای تعداد اعضا افزایش معادل 2 درصد و تعداد فرصت شغلی کاهشی معادل 31 درصد را به همراه دارد.

 

 

ارسال نظر