رونق کسب و کار کلید حل مشکلات بودجه در کشور

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۰۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کاهش وابستگی بودجه به نفت یا به صفر رساندن آن را یک آرزو خواند و گفت: این موضوع در سیاست‌های برنامه سوم، چهارم، پنجم و ششم مورد تاکید قرار گرفته است. حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی، دال بر این موضوع بوده که از سرمایه میان نفتی برای آیندگان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ما در مجلس با توجه به شرایط کشور و در زمان ارایه لایحه بودجه از سوی دولت، شرایط و تحریم‌های امریکا را به صورت استراتژی مطرح کردیم تا به دشمن اعلام کنیم ما نیازی به نفت نداریم که شما بخواهید آن را تحریم کنید.

این نماینده مجلس با تصریح بر وجود ظرفیت‌های ویژه برای اداره کشور عنوان کرد: مقام معظم رهبری اصلاح ساختار بودجه‌ای را مطرح و بر آن تاکید کردند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد: با توجه به سناریوهای دولت و میزان درآمدهای وصولی در این سه ماهه از حوزه تملک دارایی‌های سرمایه، نهایتاً به این جمع‌بندی رسیدیم که باید به سمت اصلاح و تأمین منابع بودجه از محل‌های دیگر حرکت کنیم. حسینی با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌های کشور بیان داشت: تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور، فراهم کردن فضای کسب و کار برای اشتغال خرد و متوسط است تا از محل عایدی آن بتوانیم مالیات بر درآمد، ارزش افزوده و سرمایه بخش خصوصی را فعال کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خاتمه بر کاهش حجم دولت تأکید کرد و گفت: در این صورت ضمن اداره کشور، رفاه نیز به مردم باز خواهد گشت.

 

ارسال نظر