۵۰ میلیون یورو برای افزایش مهارت جوانان

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۷۴۴

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استقبال از پیشنهاد تخصیص ۵۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت مهارت‌افزایی در کشور، گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای صرف حقوق و دستمزد و امور پرسنلی می‌شود و چنین طراحی بودجه‌ای، جهت‌گیری‌اش به سمت توسعه آموزش فنی وحرفه‌ای نیست.

سلیمان پاک‌سرشت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیشنهاد اختصاص ۵۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تجهیز مهارت آموزی در کشور، اظهار کرد: این پیشنهاد با هدف تأمین و به‌روزرسانی تجهیزات کارگاهی و تقویت حوزه مهارت‌افزایی در کشورمان مطرح شده و این مبلغ که قرار است از منابع صندوق توسعه ملی در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای صرف شود، یک‌سال قبل و در جریان پیگیری لایحه بودجه به تصویب رسید.

وی ادامه داد: یکی از بندها و محورهای تقاضا و برداشت، موضوع مهارت‌آموزی بود که ناظر بر چالش‌هایی است که به لحاظ تجهیزاتی و منابع مالی در حوزه مهارت آموزی وجود دارد. این پیشنهاد با همین مختصات پذیرفته شده و آن طور که اطلاع یافتم امسال این منابع برداشت خواهد شد ولی اینکه چگونه و در کجا صرف شود نیازمند یک برنامه منسجم و مدون است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا این اعتبار مختص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهد بود و در جهت تقویت مهارت آموزی صرف خواهد شد یا خیر؟ گفت: در این طرح عنوان تجهیز کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای دیده شده است که طبعاً همه بخش‌ها و دستگاه‌های ارایه‌دهنده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دربرمی‌گیرد.

پاک‌سرشت خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مهارت آموزی در یک دهه و نیم گذشته کمرنگ شده و یکی از شواهدش، منابعی است که برای حوزه مهارت‌آموزی هزینه می‌کنیم. طی این سال‌ها اگر افزایشی در بودجه آموزش فنی و حرفه‌ای صورت گرفته برای جبران هزینه‌های پرسنلی بوده است نه برای تجهیزات. به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، در حال حاضر ۹۲ درصد از منابع سازمان صرف حقوق و دستمزد و امور پرسنلی می‌شود و روشن است که چنین طراحی بودجه‌ای، جهت‌گیری‌اش به سمت توسعه آموزش فنی‌وحرفه‌ای نیست.

 

 

ارسال نظر