آغاز پرداخت خسارت به کشاورزان خوزستانی

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۶۶۱

در شرایطی که بیش از 2ماه از آغاز بحران برآمده از سیل در استان های مختلف کشورمان می گذرد، ،بر اساس اخبار اعلام شده از روز شنبه فرآیند پرداخت خسارات برآمده از سیل اخیر در استان خوزستان آغاز خواهد شد. و طیف های مختلف آسیب دیده در سیل می توانند بخشی از خسارات خود را برای بازسازی و احیای کسب و کالر و یا واحد مسکونی خود را آغاز کنند.  در همین خصوص مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: از روز  یازدهم خرداد جهادکشاورزی خسارت کشاورزان را پرداخت می‌کند.

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان درباره وام کشاورزی خسارت دیدگان از سیل  و زمانی که قرار است این خسارت‌ها در اختیار طیف های مختلف مردمی قرار بگیرد،  گفت: «سازمان جهادکشاورزی برای کشاورزانی که خسارت دیدند تشکیل پرونده داده و اعتبار مورد نیاز برای پرداخت خسارت فراهم شده است.»اظهارات حاجی زاده متوجه آندسته از کشاورزانی است که محصولات آنها به دلیل سیل اخیر دچار آسیب و خسارت شده است.

   واریز خسارت به حساب کشاورزان

وی تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز کشاورزان به حساب جهاد کشاورزی واریز شده و از شنبه یازدهم خرداد ماه پرداخت خسارت در خوزستان به کشاورزان شروع می‌شود.

حاجی‌زاده اضافه کرد: کمپ‌های رسمی سیل‌زدگان به‌طور قطعی جمع شدند و مردم به سکونت‌گاه‌های اصلی خود برگشتند.

وی افزود: تنها در ۳ روستای مگران ۳ شوش و روستای خسرج حمیدیه و یک روستا در منطقه خسرج شوش مشکل داریم. در این روستا‌ها نیز مساله جابه‌جایی و ایمن‌سازی روستا مطرح است که به زودی امیدواریم مشکل این روستا‌ها نیز برطرف شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان درباره اقدامات انجام شده اظهار داشت: بنیاد مسکن فرآیند پرداخت وام‌های بلاعوض معیشتی و احداث مسکن را شروع کرده است.

وی ادامه داد: با تاکید استانداری خوزستان این فرآیند سرعت بیشتری گرفته و امیدواریم سریع‌تر به اتمام برسد.

 

 

ارسال نظر