اخبار کلان

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۳۶۷

افزایش شاخص تولید محصولات گاوداری صنعتی

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‎های صنعتی کشور در زمستان ١٣٩٧ به عدد ٤٨١,١١ رسید که ١٨.٣٤ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) و ٨٧.٤٢ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، افزایش داشته است.

در فصل مورد بررسی شاخص تمامی اقلام با افزایش مواجه بوده است. در این میان، شاخص «گوساله پرواری»، با ٤٠,٧١ درصد بیشترین افزایش را نسبت به فصل قبل داشته است. بیشترین افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل نیز با ١٤٥.٢٩ درصد، مربوط به قلم «گاو حذفی شیری» است. درصد تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٧ نسبت به چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٦، ٥٢.٤٨ درصد (تورم سالانه) است.

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در زمستان ١٣٩٧ نشان می‌دهد که تمام استان‌های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش روبه رو بوده و بیشترین میزان افزایش مربوط به استان اردبیل با ٥٣,٠٩ درصد است.

همچنین تمام استان‌های کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته‌اند، بطوری که استان لرستان با ١٢١.٧٦ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به فصل مشابه سال قبل تجربه کرده است.

    شاخص اقلام اصلی

شاخص «گاو تلیسه» در زمستان ١٣٩٧ به ٣١٦,١١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٢٠.٨٠ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢٠.٩٤ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص «گاو شیری» در زمستان ١٣٩٧ به ٢٢٦,٤٦ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١٧.٥٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦١.٢٩ درصد افزایش داشته است.

شاخص «گاو نر داشتی» در زمستان ١٣٩٧ به ٢٩٩,١٧ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٣٢.٣٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦١.٥٥ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص «گوساله پرواری» در زمستان ١٣٩٧ به ٧١٩,٠٨ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٤٠.٧١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣٨.٧٨ درصد افزایش داشته است.

شاخص «گاو حذفی شیری» در زمستان ١٣٩٧ به ٩١١,٥٥ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٣٩.١٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤٥.٢٩ درصد افزایش نشان می‎دهد

شاخص «گوساله نر زیر چهار ماه» در زمستان ١٣٩٧ به ٤٦٩,١٥ واحد رسیده است که در مقایسه با فصل قبل ٣٦.٠٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣١.٧١ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص «شیر» در زمستان ١٣٩٧ به ٤٠١,٦١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٤.٥٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٠.٢٨ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص «کود» در زمستان ١٣٩٧ به ٤١٣,٦١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١٥.٤٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٩.٣٤ درصد افزایش نشان می‎دهد.

سازمان امور مالیاتی با سرپرست اداره نمی‌شود

فارس|عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از اداره سازمان امور مالیاتی با سرپرست طی ماه‌های اخیر گفت: در شرایطی که صادرات نفت با تحریم روبرو است و یکی از راه‌های درآمدی مالیات تلقی می‌شود سردرگمی در ریاست این سازمان جایز نیست.

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اداره شدن سازمان حاکمیتی امور مالیاتی با سرپرست طی ماه‌های اخیر، اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما با تغییر یک مدیر ارشد مدیران میانی هم تغییر می‌کنند که این موضوع به کشور ضربه می‌زند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مدیر قبلی سازمان امور مالیاتی کار خودش را می‌کرد و رضایتمندی نسبی وجود داشت، گفت: با تغییر وزیر اقتصاد، رییس این سازمان هم تغییر کرد و اکنون با سرپرست اداره می‌شود که قطعا مشکلاتی را به همراه دارد چرا که سرپرست نمی‌داند ماندنی است یا رفتنی؛ بنابراین نمی‌داند در مسائل مختلف تصمیم‌گیری یا بخشنامه‌ای صادر کند یا خیر، این ملاحظه وجود دارد که بعدا مورد سوال و مواخذه قرار گیرد. وی تاکید کرد: همچنین جایگاه مدیران میانی نیز متزلزل است و همه چشم انتظار و بلاتکلیف هستند. این مساله در شرایط کنونی یک عیب بزرگ تلقی می‌شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نباید سیاست را با کار دخالت دهیم، افزود: با تغییر یک مسوول درصد جابه‌جایی مدیران زیاد می‌شود و حتی در برخی موارد آبدارچی آن اداره هم تغییر می‌کند این موضوع قطعا بهره‌وری و کارایی لازم را نخواهد داشت. به گفته عضو کمیسیون اقتصادی، در شرایطی که صادرات نفت با تحریم روبرو است و یکی از راه‌های درآمدی مالیات تلقی می‌شود سردرگمی در ریاست این سازمان جایز نیست و باید فردی برنامه‌ریز و توانمند که مالیات را می‌شناسد هرچه سریع‌تر در راس کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: ریاست جدید سازمان باید به دنبال اصلاح وضعیت نظام اطلاعات مالیاتی بر اساس قانون باشد.

 

ارسال نظر