اخبار کلان

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۰۰:۳۲:۲۷
کد خبر: ۱۴۴۲۷۸

کشف ۱۷.۵ کیلو گرم تریاک به مقصد انگلستان

ماموران گمرک موفق شدند از داخل یک دستگاه فر پیتزاپزی ۱۷.۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط کنند.

ماموران گمرک غرب تهران و به کمک تیم سگ‌های مواد‌یاب گمرک ایران، ۱۷.۵ کیلوگرم مواد مخدر تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در داخل فویل‌های آلومینیومی و در جداره‌های دستگاه فر پیتزاپزی جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند. قرار بود این محموله توسط قاچاقچیان مواد مخدر به کشور انگلستان منتقل شود.

ماموران گمرک در سال گذشته موفق به کشف ۱۴۸.۵ تن انواع مواد مخدر شامل مخدرهای سنتی، صنعتی و انواع پیش‌سازها در گمرکات کشور شدند و گمرک ایران در ارزیابی‌های دفتر اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک چندین سال پیاپی به عنوان برترین گمرک در شناسایی و کشف انواع مخدر شناخته شده است.

ابلاغ نحوه وصول درآمد عوارض خرده فروشی سیگار

سازمان امور مالیاتی نحوه وصول درآمد حاصل از عوارض خرده‌فروشی سیگار موضوع ردیف درآمدی ۱۶۰۱۹۰ را ابلاغ کرد.

محمد قاسم پناهی در بخشنامه‌ای خطاب به رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران، مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها، مدیران کل مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران و مدیرکل امور مالیاتی مودیان بزرگ موضوع «نحوه وصول درآمد حاصل از عوارض خرده‌فروشی سیگار موضوع ردیف درآمدی ۱۶۰۱۹۰» را ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: پیرو دستورالعمل شماره ۱/‌۹۷/‌۲۰۰/‌ ص‬ مورخ ۰۲/‌۰۲/‌۹۷‬ موضوع بند م تبصره شش قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور (درآمد حاصل از عوارض خرده فروشی سیگار) و با توجه به پیش‌بینی درآمد مزبور در ردیف درآمدی ۱۶۰۱۹۰ قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور به منظور اجرایی نمودن نامه شماره ۵۶/‌۱۰۵۳۶‬ مورخ ۲۸/‌۰۱/‌۹۸‬ معاون محترم نظارت مالی خزانه‌دار کل کشور در خصوص اخذ وجوه یاد‌شده و واریز آن به حساب درآمد عمومی، مفاد دستورالعمل یاد‌شده برای سال جاری نیز لازم‌الاجرا خواهد بود.

تصمیم گیری دولت درباره خودروهای وارداتی بلاتکلیف

هیات دولت پیشنهاد وزارت اقتصاد مبنی بر «اجازه ترخیص خودروهای ثبت سفارش غیربانکی و قبض انبار ۱۶/‌۱۰/‌۹۷‬ و قبل از آن» را بررسی می‌کند.

چندی پیش وزارت امور اقتصادی و دارایی، درراستای کاهش رسوب کالا ۸ پیشنهاد برای تسهیل در ترخیص ۸۵ هزار کانتینر کالای دپو شده در بنادر به ریاست‌جمهوری ارسال کرد.

از این ۸ پیشنهاد ارسال شده تاکنون ۶ پیشنهاد تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است.

در این بین ۲ پیشنهاد مبنی بر «نگهداری قسمتی از کالاهای اظهار شده به گمرک در صورت بدهی قطعی قبلی صاحب کالا به میزان بدهی قطعی مذکور و اجازه ترخیص مابقی کالای اظهاری با رعایت سایر مقررات» و «اجازه ترخیص خودروهای ثبت سفارش غیربانکی و قبض انبار ۱۶/‌۱۰/‌۹۷‬ و قبل از آن با رعایت سایر مقرر در مصوبه‌های مربوط به ترخیص خودروهای شیوه‌نامه اجرایی مربوطه» هنوز مورد بررسی و تصویب قرار نگرفته است.

اما بر اساس اخبار رسیده، قرار شده این دو بند برای بررسی بیشتر،  در جلسه هیات دولت مطرح شود.

در صورت تصویب بند هشتم پیشنهادات وزارت امور اقتصادی و دارایی، خودروهایی که از سال گذشته در گمرکات و بنادر دپو شده‌اند و حاشیه‌های زیادی به دنبال داشتند، ترخیص خواهند شد.

افزایش نرخ بیکاری استان تهران در سال ۹۷

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: تعداد افراد بیکار در استان تهران در سال گذشته ۵۶۴ هزار و ۶۹۵نفر و افراد شاغل ۴ میلیون و ۴۸ هزار و ۳۲۴نفر بوده است.

مسعود افشین اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ جمعیت استان تهران ۱۳ میلیون و ۶۳۶ هزارنفر بوده که از این تعداد سن کار ۱۱ میلیون و ۵۹۱هزار و ۹۷۷ نفر (جمعیت بالای ۱۰ سال) اعلام شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: بر اساس آمارها ۴ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۱۹ نفر جمعیت فعال (۳۹.۸ درصد) و ۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۹۵۸نفر جمعیت غیرفعال (۶۰.۲ درصد) بوده‌اند که جمعیت غیرفعال را افراد محصل و خانم‌های خانه‌دار و افرادی که درآمد بدون کار دارند تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد افراد بیکار در استان تهران در سال گذشته ۵۶۴ هزار و ۶۹۵نفر (۱۲.۲ درصد) و افراد شاغل ۴ میلیون و ۴۸هزار و ۳۲۴ نفر (۸۷.۸ درصد) بوده است که نرخ بیکاری استان تهران در سال قبل در شهری ۱۲.۶ و در روستایی ۷.۲ اعلام شده است.

 

 

ارسال نظر