اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۵۷

کشف مشروبات الکلی در داخل کارتن‌های گریس

ماموران گمرک شهید باهنر (در گمرکات استان هرمزگان) موفق به کشف محموله ترانزیتی شامل ۱۹۵ کارتن انواع مشروبات الکلی به تعداد ۲۹۰۸ بطری به مارک‌های ودکا و کینگ شدند.

این مقدار مشروبات الکلی در قسمت انتهایی یک دستگاه کانتینر ترانزیتی و در داخل کارتن‌های گریس اختفا و جاسازی شده بود و قاچاقچیان قصد داشتند تحت رویه ترانزیت خارجی به افغانستان، اقدام به انتقال این محموله نمایند که با هوشیاری ماموران گمرک این محموله شناسایی و کشف گردید. محموله یاد شده از سوی یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی در رویه ترانزیت خارجی تحت عنوان لوازم یدکی مستعمل خودرو به مقصد افغانستان به گمرک اظهار شده بود که با توجه به ممنوعیت ورود و ترانزیت مشروبات الکلی از کشورمان و عدم اظهار مشروبات الکلی به استناد ماده ۲۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرونده قاچاق تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.

درآمد 28.9 هزار میلیارد تومانی گمرک در سال ۹۷

رییس کل گمرک گفت: در سال ۹۷ از محل حقوق ورودی و عوارض 28.9 هزار میلیارد تومان درآمد به خزانه واریز شد.

مهدی میراشرفی، با اشاره به وضعیت درآمدهای گمرک در سال 97، اظهار داشت: واریزی درآمدهای گمرک به خزانه تا 29 اسفند سال 97 در مجموع

28 هزار و 900 میلیارد تومان بوده است. از این میزان درآمد، حقوق ورودی کالاها جز خودرو 16 هزار و 900 میلیارد تومان وصول شد.

رییس کل گمرک درمورد درآمد ناشی از حقوق ورودی خودرو در سال گذشته گفت: در این مدت 1229 میلیارد تومان درآمد کسب شده است. با این وجود، همچنان براساس مصوبه هیات وزیران واردات خودرو به کشور به غیر از مصوبه ماه‌های اخیر، ممنوع است. معاون وزیر اقتصاد درمورد وصولی مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی نیز گفت: در سال گذشته بالغ بر 6900 میلیارد تومان از این محل درآمد به خزانه واریز شده است. همچنین 3 درصد عوارض شهرداری نیز 3400 میلیارد تومان اخذ شد.

میراشرفی در مورد ضمانتنامه‌های بانکی وضعیت وصول آنها نیز تصریح کرد: 98 درصد درآمدهای سال 97 وصول شده و تنها 2 تا 3 درصد آنها به سال 98 منتقل شده که ضمانتنامه بانکی هستند و مشکلی برای وصول آنها وجود نخواهد داشت.

بخشایش بدهی مالیاتی مودیان استان‌های سیل‌زده

هیات وزیران در جلسه هفتم فروردین 1398 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد قانون مالیات‌های مستقیم با بخشودگی بدهی مالیات بر درآمد مودیان استان‌های سیل‌زده موافقت کرد که بر اساس آن عناوین استان‌های سیل‌زده توسط وزارت کشور تعیین خواهد شد.

بارش شدید باران از 27 اسفند ماه سال 97 در مازندران شروع شد و تاکنون نیز ادامه داد. این‌بارندگی به 14 استان در شمال، غرب و جنوب غربی کشور خسارت‌هایی وارد کرد. سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور پنجم فروردین ماه با اشاره به حادثه سیل استان‌های گلستان و مازندران اعلام کرد: وجوه پرداختی مودیان مالیاتی برای کمک به آسیب‌دیدگان این حادثه به حساب‌های تعیین شده، از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال 1398 قابل کسر است. «محمد قاسم پناهی»، وجوه پرداختی برای کمک به آسیب دیدگان حادثه سیل استان‌های گلستان و مازندران به حساب‌های اعلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال 1398 منبع مالیاتی که مودیان محترم مالیاتی انتخاب می‌کنند، کسر می‌شود.

ترخیص ۲۶۳ قلم کالا منوط به ارائه گواهی بانکی شد

سرپرست مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه گمرک لزوم ارائه گواهی معتبر از بانک‌های عامل برای ترخیص ۲۶۳ قلم کالا به گمرکات اجرایی را ابلاغ کرد.سرپرست مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه گمرک لزوم ارائه گواهی معتبر از بانک‌های عامل مبنی بر پرداخت تفاوت نرخ ارز برای ترخیص کالای ثبت سفارش ۲۶۳ فقره ثبت سفارش کالا‌هایی را که مشمول تخصیص ارز با نرخ دولتی نیست، ابلاغ کرد.

در این نامه توسط علی وکیلی آمده است:‌ «عطف به نامه شماره ۶۰٫۳۱۱۷۶۶ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ مدیر کل محترم دفتر صنایع معدنی وزارت متبوع و پیرو نامه شماره ۳۱۴۲۶۸ مورخ ۹۷/۱۲/۷ به پیوست فهرست فایل حاوی فهرست ۲۶۳ پرونده ثبت سفارش شده ارسال می‌شود با توجه به اینکه بر اساس تشحیص مدیر کل محترم دفتر صنایع معدنی، هیچ یک از این پرونده‌ها نمی‌بایست مشمول دریافت ارز با نرخ دولتی شود، مقتضی است دستور فرمایید نسبت به دریافت مابه التفاوت نرخ ارز برای این پرونده‌ها دستور اقدام لازم صادر شده و نتیجه به این دفتر منعکس شود. لازم به ذکر است ترخیص و رفع تعهد ارزی این پرونده‌ها منوط به پرداخت مابه‌التفاوت ارزی خواهد بود همچنین خواهشمند است دستور فرمایید از تامین ارز ثبت سفارش‌های پیوست شده با نرخ دولتی (ارز یارانه‌ای) جلوگیری به عمل آید. لازم است برای تخصیص و تامین ارز جدید برای این ثبت سفارش‌ها، اولویت کالایی ثبت سفارش مجدد از سامانه ثبتارش دریافت شده و مبنای عمل قرار گیرد.»

 

ارسال نظر