گمرک

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۸۲

صادرات کالاهای ایرانی به ولایت فراه افغانستان مجاز شد

با دستور ویژه رییس گمرکات افغانستان ممنوعیت صادرات برخی کالاهای ایرانی به ولایت فراه افغانستان رسما لغو شد.

در نامه‌ای که گمرک افغانستان به گمرک ولایت فراه ارسال کرده، بر آغاز مجدد طی مراحل گمرکی اموال وارداتی از طریق گمرک سرحدی ابونصر فراحی تاکید و گفته شده است: از قاچاق اموال، فرار محموله‌ها و سایر تخلفات که باعث محدودسازی واردات از طریق این گمرک شده بود، جدا جلوگیری کرده تا وضعیت ناگوار قبلی، تکرار نشود.

کشف ۴۶ کیلوگرم  هرویین در کف خودرو سواری

ماموران گمرک در کف یک دستگاه خودرو سواری کاپرا ۴۶ کیلو گرم هروئین کشف کردند.

یک دستگاه خودرو سواری کاپرا به همراه راننده و دو نفر سرنشین قصد عبور از گمرک رازی و ورود به کشور ترکیه را داشتند که پس از کنترل خودرو توسط سگ مواد یاب مشخص شد تعداد ۹۰ بسته به وزن ۴۶ کیلو گرم هروئین به نحو بسیار ماهرانه‌ای در کف خودرو جاسازی شده است.

مواد مکشوفه همراه با خودرو، راننده و سرنشینان به پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل و مراتب به دادستان عمومی و انقلاب آن حوزه قضایی گزارش شد.

گمرک رازی علاوه بر این کشف، طی دو سال اخیر کشفیات بسیار مهمی داشته که از آن جمله می‌توان به کشف ۸۰ کیلو هروئین، ۷۴ کیلو هروئین، ۱۳ کیلو و ۷۳۰ گرم هروئین ۳۷ کیلو و ۵۰۰ گرم شیره تریاک، ۳۵ کیلو گرم شمش طلا، ۳ کیلو و ۱۵۰ گرم متآمفتامین و 10هزار عدد انواع قرصهای مخدر و روانگردان اشاره کرد.

مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران در گفت‌وگویی اعلام کرد: تقویت زیر ساختها، تجهیزات و امکانات در گمرکات کشور از جمله گمرک رازی نتایج بسیار مهمی در مبارزه با جرایم سازمان یافته و مواد مخدر بدنبال داشته است.

 

 

ارسال نظر