اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۴۲۱

تشکیل کمیته‌ تسهیل واگذاری شرکت‌های بانکی

در جلسه مدیران عامل بانک‌ها با سرپرست وزارت اقتصاد، مقرر شد تا کمیته‌ای برای تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت‌های بانکی تشکیل شود.

مدیران عامل بانک‌ها در نشستی با سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی، درباره تشکیل کمیته‌ای برای تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت‌های بانکی به توافق رسیدند. در این جلسه مقرر شد برای تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت‌ها، کمیته‌ای حسب مورد با حضور نمایندگان بانک‌ها، سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد تشکیل شود.

همچنین قرار شد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات لازم را برای تسهیل و تسریع در پذیرش شرکت‌های تحت تملک بانک‌ها در بورس و فرابورس انجام دهد.موضوع واگذاری برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از طریق سازمان خصوصی سازی بطور وکالتی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، واگذاری شرکت‌ها از طریق تشکیل صندوق‌های قابل معامله در بورس

(یی.تی.اف)، اقدام برای اخذ مصوبه مراجع ذی‌ربط برای واگذاری‌ها و واگذاری جدی دارایی‌های مازاد مطابق برنامه زمان بندی مورد توافق با وزارت اقتصاد از دیگر مصوبات این جلسه بود.سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در این نشست از رضایت رییس‌جمهوری نسبت به گزارش وزارتخانه درباره واگذاری شرکت‌ها و اموال مازاد بانک‌ها در آخرین جلسه هیات دولت خبر داد و گفت: رییس‌جمهوری در عین حال سرعت عمل بیشتر نظام بانکی در واگذاری‌ها را خواستار است.

سهم ۵۳ درصدی دهه شصتی‌ها از بیکاری

مهر| بر اساس اطلاعات آماری از وضعیت بازار کار جمعیت دهه شصت، این گروه سنی۵۳.۲درصد از جمعیت بیکار کشور معادل یک میلیون و و ۷۳۴ هزار و ۷۱۵ نفر را تشکیل می‌دهند.

بر اساس یافته‌های مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از بررسی وضعیت نقش جمعیت دهه شصت در بازار کشور به استناد سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵، در این سال جمعیت کشور برابر ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفر بوده است که از این میان ۱۶ میلیون ۸۰۲ هزارو ۴۶ نفر معادل ۲۱ درصد کل جمعیت کشور را دهه شصتی‌ها تشکیل می‌دهند. جمعیت دهه شصت که در سال ۹۵، رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال را شامل می‌شدند، یک پنجم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع جمعیت

۱۶ میلیون و ۸۰۲ هزار نفری متولدین دهه شصت، ۸ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۸۹۳ نفر (۵۰.۵ درصد) مرد و ۸ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۱۵۳ نفر (۴۹.۵) زن هستند. همچنین از مجموع جمعیت دهه شصت کشور، حدود ۹۶ درصد معادل ۱۶ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۸۰ نفر باسواد و حدود ۴ درصد نیز

بی سوادند. وضعیت تحصیلی دهه شصتی‌ها نشان می‌دهد، که ۳۶.۸ درصد زیردیپلم، ۲۸.۴ درصد دیپلم و پیش دانشگاهی، ۳۴.۵ درصد دارای تحصیلات عالی هستند.

 

ارسال نظر