اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۴۷۷

موافقت رییس‌جمهوری  با واگذاری استقلال و پرسپولیس

تسنیم|در پی مزایده‌ها ناکام واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بهار سال 94 و به دنبال آن خروج این دو باشگاه از لیست واگذاری‌ها، به‌تازگی مشاور سازمان خصوصی سازی از موافقت رییس‌جمهور با واگذاری استقلال و پرسپولیس خبر داده است. به گفته جعفر سبحانی، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش به جد پیگیر خصوصی سازی دو باشگاه است و با نامه‌ای که به درخواست وزیر ورزش و جوانان برای شروع دوباره روند خصوصی سازی این دو تیم، این نامه از سوی رحمت‌الله اکرمی سرپرست وزارت اقتصاد و امور دارایی به دولت رفته است؛ بنابراین منتظر مصوبه هیات وزیران برای شروع روند واگذاری استقلال و پرسپولیس هستیم. وی ادامه داد: فکر می‌کنم ظرف هفته‌های آینده، هیات وزیران با شروع روند خصوصی سازی دو باشگاه موافقت کند و بلافاصله در آن زمان شرایط و نحوه کار را خواهیم گفت. مشاور سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه، براساس مصوبه قبلی هیات دولت این دو باشگاه فرهنگی تلقی شده‌اند، اظهار داشت: بر همین اساس واگذاری این باشگاه‌ها از دستور کار خارج شده است. سبحانی با اشاره به اینکه با تغییر مصوبه قبلی، امکان واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس فراهم می‌شود گفت: در اینصورت جزئیات واگذاری دو باشگاه اعلام خواهد شد .

۱۵۰ کانتینر لاستیک به زودی از گمرک ترخیص می‌شود

مدیر کل گمرک شهید رجایی بندر عباس گفت: تشریفات گمرکی ۱۵۰ کانتینر لاستیک کامیونی و اتوبوسی در حال انجام است و به زودی از گمرک ترخیص می‌شود. علیرضا دشتانی با بیان اینکه تشریفات گمرکی ۱۵۰ کانتینر لاستیک کامیونی و اتوبوسی در حال انجام است، اظهار کرد: گمرک شهید رجایی بندر عباس برای ترخیص کالاهای اساسی و ضروری به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارایه می‌کند که در شرایط کنونی انجام تشریفات ترخیص انواع لاستیک نیز به صورت ۲۴ ساعته به این خدمات افزوده شده است. وی افزود: تعداد ۶۰ کانتینر انواع لاستیک خودروهای سنگین با تعرفه ۵ درصدی از گمرک شهید رجایی بندرعباس ترخیص و روز گذشته بارگیری شد و عملیات گمرکی ترخیص ۱۵۰ کانتینر لاستیک خودروهای سبک و سنگین دیگر نیز در حال انجام است و طی امروز و فردا بارگیری می‌شود. ناظر گمرکات استان هرمزگان با اشاره به کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین و اتوبوسی از ۲۶ درصد به ۵ درصد از سوی هیات وزیران، اظهار کرد: واردکنندگان لاستیک در حال ترخیص و بارگیری محموله‌های خود هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این کالاها در کشور توزیع شود. دشتانی ادامه داد: ترخیص نسیه و درصدی از تسهیلات گمرک به واردکنندگان کالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه واحدهای تولیدی است که به فرآیند ترخیص این کالاها تسریع بخشیده است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی افزود: همه محموله‌های لاستیک سبک و سنگین که روز گذشته و امروز ترخیص شدند از ارز دولتی استفاده کرده و مشمول ۵ درصد تعرفه شده‌اند و به زودی در بازار توزیع خواهند شد.

استقرار ۶ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی تهران

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از استقرار ۶ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی و اقدام برای تعیین تکلیف ۱۷ هزار واحد صنعتی خبر داد.

نعمت‌الله ترکی در خصوص تعیین تکلیف واحدهای تولیدی غیرفعال در استان تهران، اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی آماده شده‌اند و قرار است ۶ هزار واحد تولیدی در این شهرک‌ها مستقر شوند؛ گزارش این موضوع در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان ارایه خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: علاوه بر شهرک‌های صنعتی، در حوزه واحدهای تولیدی خارج از این شهرک‌ها که ۱۷ هزار واحد صنعتی در حوزه استان تهران را شامل می‌شود، تفاهم نامه‌ای را با سازمان صعنت، معدن و تجارت استان تهران به اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان امضا کردیم که این مبلغ در حال تخصیص است.

وی ادامه داد: درواقع همزمان با شهرک‌های صنعتی، آن ۱۷ هزار واحد صنعتی نیز در استان تهران تعیین تکلیف خواهند شد تا برای سال جاری راستی آزمایی دقیقی از واحدهای صنعتی و صنفی داشته باشیم.

انتشار نامه دوم اقتصاددانان  به دولت

فرشاد مومنی در نشست هفتگی دین و اقتصاد با اشاره به نامه اول اقتصاددان‌ها به دولت گفت: نامه دوم اقتصاد‌دان‌ها نیز در مورد بحران ارز و منشأ آن و 10 راهکار عملیاتی و اجرایی مشخص برای برون رفت از این بحران در هفته آتی منتشر خواهد شد، ما معتقد هستیم ایران الان چوب 10 سال تعدیل اقتصادی بعد از جنگ را می‌خورد. وی در مورد ریشه شکل‌گیری بیماری در اقتصاد ایران گفت: بنیاد اصلی حرکت به سمت بازی با قیمت ارز این بود که دولت این توهم را داشت که انحصار عرضه نسبی ارز را در دست دارند و هرچقدر گران‌تر بفروشد منابع مالی بیشتری خواهد داشت تا مثلا اهداف خود را پیگیری کند در نتیجه این توهم آن چیزی که اتفاق افتاده این است که بی‌سابقه‌ترین و هولناک‌ترین اثر بازی شوک در‌مانی در 10 سال بعد از جنگ عیان شد.

 

ارسال نظر