اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۳۸۲

خبرهای جدید درباره بسته معیشت

آنگونه که خبرگزاری فارس گزارش داده است، یکی از مسوولان دولتی خبر داده دولت برای خانواده‌های با درآمد زیر 3 میلیون تومان که بر اساس اطلاعات برآورد شده 9 تا 10 میلیون نفر هستند و با در نظر گرفتن بُعد خانوار 3.2 نفر حدود 30 میلیون نفر را دربرمی‌گیرند برنامه‌ای جهت کمک به معیشت در نظر گرفته است.

وی در مورد میزان پرداختی به خانوار گفت: بطور متوسط صد هزار تومان برای خانوار در مقاطع مختلف در نظر گرفته خواهد شد. کل اعتبار پیش‌بینی شده برای افزایش قدرت خرید اقشار ضعیف 5 تا 6 هزار میلیارد تومان است. پیش‌بینی این است که بتوان در قالب کارت خرید نقدی اقدام کرد و احتمالاً 2 تا 5 بسته معیشتی در نظر بگیریم. اهداف مختلفی دنبال می‌شود تا علاوه بر رونق تولید کالاهای داخلی، بخشی از کاهش قدرت معیشت دهک‌های پایین جبران شود.وی به جلسه اخیر با معاون اول رییس‌جمهور اشاره کرد و افزود: سناریوی احتمالی بررسی شده و مسوولیت کار بر عهده وزارت رفاه است. افراد با بانک‌های اطلاعاتی غربالگری شده تا بتوانیم خانوارها را شناسایی کنیم. برای این منظور متوسط درآمد خانوار طی یک تا دو سال گذشته بررسی و در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌شود. این مقام ارشد دولت در مورد سناریوی افزایش 5 درصدی حقوق کارمندان افزود: این موضوع در اولویت بعدی قرار دارد، اما اگر کارمندی مشمول حقوق زیر 3 میلیون تومان باشد، می‌تواند از این بسته بهره‌مند شود.

آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: 15 مهرماه، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان 97 در نظر گرفته شد.

محمد مسیحی با بیان اینکه مطابق قانون، مودیان مالیاتی مکلفند، اظهارنامه هر دوره مالیاتی را حداکثر ظرف 15 روز بعد از پایان هر دوره تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت نمایند، گفت: بر این اساس آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان، 15 مهرماه است; لذا مودیان تا پانزدهم مهرماه مهلت دارند اظهارنامه مربوط به دوره تابستان را ارایه و مالیات متعلقه را پرداخت نمایند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور در پایان ضمن توصیه به اینکه مودیان به منظور تسریع در انجام امور، تکالیف قانونی خود را به روزهای پایانی این مهلت موکول ننمایند، خاطرنشان کرد: مودیان محترم مالیات بر ارزش افزوده می‌بایست با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی  WWW.EVAT.IR نسبت به ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات اقدام کنند.

پیش‌بینی رشد منفی برای دو سال پیاپی

موسسه مالی بین‌الملل احتمال داد که اقتصاد ایران در سال جاری و سال‌آینده به دلیل تحریم‌های امریکا وارد رکود شود.

رویترز در گزارشی آورده است که موسسه مالی بین‌الملل اعلام کرده است با توجه به کاهش صادرات نفت ایران به دلیل تحریم‌های امریکا، این احتمال وجود دارد که اقتصاد ایران در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب ۳ و ۴ درصد کوچک‌تر شود. متوسط صادرات نفت ایران از آوریل تا سپتامبر ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و از ۲.۸ میلیون بشکه به ۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گفته این موسسه، برخلاف امریکا، سایر کشورهای باقی مانده در برجام توافق کرده‌اند که با وجود خطر تحریم‌های امریکا، روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران را حفظ کنند.

در بیانیه‌ای که توسط اتحادیه اروپا، روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک قرائت شد، طرفین بر مصمم بودن خود به توسعه مکانیزم‌های پرداختی با ایران و تداوم تجارت با این کشور تاکید کردند. همچنین اتحادیه اروپا گفته است مکانیزم ویژه‌ای برای تداوم خرید نفت از ایران در نظر خواهد گرفت.

اعلام میزان مجاز داروی همراه در زمان خروج از کشور

سازمان غذا و داروی ایران، در نامه‌ای به گمرک ایران میزان داروی مجاز همراه مسافر در زمان خروج از کشور را اعلام کرده و گمرک نیز این موضوع را در قالب بخش‌نامه‌ای به گمرکات اجرایی ابلاغ کرده است.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، مسافران در زمان خروج از کشور می‌توانند حداکثر سه بسته قرص یا کپسول، ۱۰ عدد آمپول یا ویال، پنج عدد شربت یا سوسپانسیون، پنج عدد کرم، پماد یا ژل، پنج عدد قطره و سه عدد اسپری تنفسی را با خود همراه داشته باشند.

همچنین بر اساس این بخش‌نامه، ترخیص اقلام دارویی همراه مسافر در مبادی گمرکی کشور، مانند گذشته خواهد بود.

این بخش‌نامه در تاریخ دوم مهرماه از سوی گمرک، به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است.

 

ارسال نظر