اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۰:۲۷:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۱۳۴

بررسی موانع واگذاری استقلال و پرسپولیس

تسنیم|عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: در نشست هفته جاری این کمیته موانع واگذاری این دو باشگاه بررسی می‌شود.  محمداسماعیل سعیدی، با بیان اینکه موانع واگذاری دو باشگاه پایتخت در جریان طرح تفحص افشا می‎‌شود افزود: بدون تردید واگذاری اصولی و منطقی باشگاه‌ها بسیاری از رانت‌ها را از بین می‌‌برد. عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مهم‌ترین موضوع در واگذاری دو این باشگاه را اهلیت مالک عنوان و اضافه کرد: در این زمینه سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش و جوانان وظیفه مهمی بر عهده دارند که البته سازمان خصوصی‌سازی به این دلیل که بیشتر در پروژه‌های اقتصادی اهلیت افراد را می‌‌سنجد، به سختی می‌‌تواند در مسیر شناخت افراد اقدام کند، بنابراین ضرورت دارد در این مورد خاص وزارت ورزش به صورت جدی وارد عمل شود. سعیدی با اشاره به اینکه در واگذاری باشگاه تراکتورسازی نیز حساسیت‌ها به میزان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود داشت، گفت: استقلال و پرسپولیس نیز می‌‌توانند از همین الگو استفاده و به نحو مطلوبی این دو باشگاه را واگذار کنند و مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه تاکید جدی دارد که این دو باشگاه واگذار شود اما سال‌هاست مقاومت عجیبی برای واگذاری این دو باشگاه وجود دارد. وی اظهار داشت: مدیریتی که در باشگاه تراکتورسازی با وجود تمام مشکلات و بدهی‌های اعمال شده به خوبی پیاده شد و علاوه بر پرداخت بدهی باشگاه و جذب بازیکنان شاخص، رضایت مندی مردم آذربایجان و هواداران باشگاه را نیز به دنبال داشته است.

قدرت عمل تشکل‌های کارگری بالا می‌رود

ایلنا|علی خدایی از تصویب اصلاحیه ماده ۶ آیین‌نامه انتخاب نمایندگان کارگری در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف خبر داد و گفت: این اتفاق، قدرت عمل و توان تاثیرگذاری تشکل‌های کارگری را بالا می‌برد. علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار)، به مصوبه جدید شورای عالی کار اشاره کرد و گفت: از این به بعد احراز شرایط نمایندگان کارگری هیات‌های تشخیص و حل اختلاف برعهده خود کانون‌های کارگری گذاشته شده و خود تشکل‌ها این کار را انجام می‌دهند. او تاکید کرد: در جلسه اخیر شورای عالی کار این تصمیم به صورت‌سه‌جانبه گرفته شد و اکنون نیز برای اجرا ابلاغ شده است. وی افزود: در آیین نامه قدیمی، وظیفه احراز شرایط برعهده وزارت کار بود و تشکل‌های عالی کارگری و نمایندگان کارگران در شورای عالی کار برای تغییر آن بسیار فشار آوردند و رایزنی کردند تا توانستند به نتیجه مطلوب برسند. اصلاحیه اخیر دستاورد مثبتی برای فعالان کارگری که توانستند با کنش‌گری، تغییری به نفع کارگران ایجاد کنند. خدایی با تاکید بر اینکه تغییر آیین‌نامه احراز شرایط نمایندگان کارگران در هیات‌های حل اختلاف، گام مثبتی‌ است، افزود: این تغییر، گامی است به سمت استقلال تشکل‌های کارگری، وقتی خودِ تشکل‌ها، نمایندگان کارگری حل اختلاف را تعیین کنند، از اعمال سلیقه دولت جلوگیری می‌شود و نمایندگان کارگری هیات‌ها دارای استقلال عمل خواهند بود. این فعال کارگری تاکید کرد: این اتفاق یکی از مطالبات کارگران بود که با پیگیری نمایندگان کارگران عملی شد. اینکه دولت نقشی در ورود نمایندگان کارگران به هیات‌های تشخیص و حل اختلاف نداشته باشد، می‌تواند قدم مثبتی در جهتِ استیفای حقوق کارگران باشد.

منع مشاوران مالیاتی از حضور در هیات‌های حل‌اختلاف

فارس|دبیرکل هیات‌های حل اختلاف مالیاتی از منع مشاوران رسمی مالیاتی ایران جهت حضور درجلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی موضوع بند ۳ ماده ۲۴۷ قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد.

در نامه‌ای که در این باره، صادر شده آمده است: در اجرای دستور رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور ذیل گزارش دادستان انتظامی مالیاتی، به قرار اطلاع واصله برخی از اعضاء محترم جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران موضوع ماده ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده دارای کارت عضویت، به عنوان نماینده بند ۳ ماده ۲۴۴ق.م.م و بعضا حسب مورد علاوه بر مشاور به عنوان وکیل مودیان در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی شرکت می‌نمایند.

بنا به مراتب مذکور و در اجرای ماده ۳۵ اساسنامه جامعه مشاوران مالیاتی ایران مصوب 12062/ ت 42939 هـ   مورخ 28/ 1/ 1391 هیأت محترم وزیران، اعلام می‌دارد:

اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی به عنوان عضو موضوع بند (3) ماده (۲۴۴) قانون مالیات‌های مستقیم حق حضور در جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی را نخواهند داشت. بدیهی است، به استثناء نمایندگان معرفی شده کانون وکلاء و مرکز امور مشاوران حقوقی وکلاء و کارشناسان صرفا به عنوان نماینده بند ۳ ماده ۲۴۴ق.م.م آن مراجع برای اعضاء خود، افرادی که به عنوان وکیل مودیان در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی شرکت می‌نمایند، در جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی به عنوان عضو موضوع بند (3) ماده (۲۴۴) قانون مالیات‌های مستقیم حق حضور نخواهند داشت. خواهشمند است دستور فرمایید، به قید فوری، نسبت به لغو احکام این قبیل نمایندگان با هماهنگی مراجع معرفی کننده آنان و در خواست معرفی نماینده جایگزین در اجرای بخشنامه شماره 55/ 93/ 200 مورخ 13/ 05/ 1393 اقدام و با اطلاع دادستانی از نتیجه اقدامات انجام شده این دفتر را نیز مطلع نمایند.

 

ارسال نظر