شورای عالی کار را در اسرع وقت برگزار کنید

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۰:۲۶:۲۴
کد خبر: ۱۳۰۱۳۳

نمایندگان کارگری شورای عالی کار در نامه‌ای خطاب به سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار شدند.

به گزارش ایلنا، پس از تاخیر طولانی در برگزاری جلسه شورای عالی کار و بی‌نتیجه ماندنِ پیگیری‌های کارگران و نمایندگان کارگری، سه عضو کارگری شورای عالی کار در نامه‌ای خطاب به انوشیروان محسنی بندپی (سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار در اسرع وقت شدند.

در نامه‌ای که به امضای هر سه عضو کارگری شورای عالی کار (علی خدایی، آیت اسدی و احمدرضا معینی)  رسیدهبر ضرورت برگزاری جلسه شورای عالی کار تاکید شده است. متن کامل نامه به این شرح است: همان‌گونه که مطلع هستید حضرتعالی به واسطه سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان مسوولیت شورای عالی کار را نیز دارا می‌باشید؛ براساس ماده 167 و 168 قانون کار جلسات این شورا به صورت ماهیانه و در صورت تقاضای سه نفر از اعضا، به صورت فوق‌العاده برگزار می‌گردد. یادآور می‌شویم جلسه این شورا برای آخرین بار در تاریخ 3/5/97 قریب به دو ماه قبل تشکیل گردید و درخواست سه نفر عضو کارگری این شورا برای برگزاری جلسه فوق‌العاده نیز بلااثر بوده است با توجه به وضعیت اقتصادی پیش آمده و فشار مضاعف کاهش قدرت خرید کارگران که به تایید کمیته سه جانبه مزد رسیده است، مستدعی است در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه این شورا با موضوع ترمیم قدرت خرید کارگران اقدام نمایند.

لازم به توضیح است پیگیری‌های صورت گرفته برای تشکیل جلسه از دبیر محترم شورا به نتیجه نرسیده است عمل به قانون و احترام به درخواست شرکای اجتماعی، انتظار کارگران از حضرتعالی است.

 

ارسال نظر