اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۱:۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۰۷۲

ابلاغ برنامه جامع اصلاح نظام اداری

صدا و سیما|معاون رییس‌جمهورگفت: ارتقای پاسخگویی و مقابله با فساد از جمله بند‌های برنامه جامع اصلاح نظام اداری است.

جمشید انصاری معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: این دستورالعمل 10 برنامه‌ای، دو برنامه جدید دارد که شامل ارتقای پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد در نظام اداری و نیز ارتقای بهره‌وری در نظام اداری و اقتصادی با توجه به شرایط فعلی کشور است.

جمشید انصاری افزود: از سال 94 تا ابتدای امسال در مجموع 120 هزار نفر از بدنه دولت کم شده، ولی با وجود این کوچک‌سازی دولت، برای رفاه حال مردم و افزایش خدمات دهی به آنها، به نیروهای وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اضافه شده است.

وی همچنین با اشاره به برخی خبرها درباره حقوق و مزایای کارمندان گفت: کارکنان دولت شرایط بودجه‌ای را می‌دانند و با وجود اینکه دولت محدودیت بودجه‌ای دارد، ولی این نباید بهانه‌ای باشد که به حقوق و مزایای کارمندان و مدیران خود بی‌توجهی کند.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام زیرساختی و عمرانی دولت نیازمند حدود شش هزار میلیارد ریال منابع مالی است، افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و زیرساختی کشور در صورت تخصیص 10 درصد کل اعتبارات به بخش عمران، 13 سال طول می‌کشد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه دولت الکترونیک فساد اداری و تماس مردم با کارکنان را کاهش می‌دهد، به عزم دولت در مقابله با فساد در نظام اداری اشاره و تصریح کرد: تا پایان دولت دوازدهم 2 هزار و 200 خدمت دولتی، الکترونیک ارایه می‌شود تا با قطع ارتباط مردم با کارکنان، سلامت اداری در کشور افزایش یابد.

نحوه محاسبه جریمه درآمد کتمان‌شده اظهارنامه

نحوه محاسبه جرایم درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه‌های تسلیمی یا هزینه‌های غیرواقعی از سوی رییس کل سازمان امور مالیاتی تعیین شد.

در بخشنامه تقوی نژاد به ادارات مالیاتی آمده است: با توجه به سوالات و ابهامات مطرح شده در مورد حکم قسمت اخیر ماده 192 اصلاحی مصوب 31/ 4/ 1394 قانون مالیات‌های مستقیم راجع به جریمه درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه تسلیمی و با هزینه‌های غیرواقعی بدین وسیله اعلام می‌دارد:

جریمه غیرقابل بخشودگی موضوع این ماده در مورد درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه‌های تسلیمی و هزینه‌های غیرواقعی اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل، معادل 30 درصد مالیات متعلق به موارد مذکور و در مورد درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه تسلیمی سایر مودیان، معادل 10 درصد مالیات متعلق به درآمدهای فوق است.

 

ارسال نظر