اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۲۳۷

مرغ و شیر جایگزین گوشت قرمز شد

مرکز آمار ایران| به‌طور متوسط در سال ١٣٨٥، برای هر ایرانی، ١٢ کیلو گوشت قرمز، ١١٠ کیلو شیر، ١٩کیلو گوشت مرغ و ١٠ کیلو تخم‌مرغ تولید شده است که در سال ١٣٩٥، به ١٠ کیلو گوشت قرمز، ١٢١ کیلو شیر، ٢٦ کیلو گوشت مرغ و ١٢ کیلو تخم‌مرغ در سال رسیده است.

براساس آخرین سالنامه آماری کشور، میزان تولید گوشت قرمز کشور در سال ١٣٩٥، نسبت به ١٣٨٥، حدود یک درصد کاهش، میزان تولید شیر کشور در سال ١٣٩٥، نسبت به سال ١٣٨٥، ٢٥درصد افزایش، میزان تولید گوشت مرغ در سال ١٣٩٥، نسبت به سال ١٣٨٥، ٥٢درصد افزایش و میزان تولید تخم مرغ در سال ١٣٩٥، نسبت به سال ١٣٨٥، ٣٩درصد افزایش یافته است. به‌طور متوسط در سال ١٣٨٥، برای هر ایرانی، ١٢کیلو گوشت قرمز، ١١٠ کیلو شیر، ١٩کیلو گوشت مرغ و ١٠ کیلو تخم‌مرغ تولید شده است که در سال ١٣٩٥، به ١٠ کیلو گوشت قرمز، ١٢١ کیلو شیر، ٢٦ کیلو گوشت مرغ و ١٢ کیلو تخم‌مرغ در سال رسیده است.

کشف بیش از 37 کیلوگرم شیره تریاک

ماموران گمرک به کمک سگ‌های مواد یاب 37.5 کیلوگرم شیره تریاک را از داخل بطری‌های آب معدنی که در باک بنزین یک دستگاه خودرو سواری پلاک ترانزیت به ترکیه کشف کردند.

مواد مخدر جاسازی شده به طرز ماهرانه‌یی در 53 عدد بطری آب معدنی آب‌بندی و در باک بنزین خودرو جاسازی شده بود تا بوی بنزین مانع کشف شود، اما تیم سگ‌های مواد یاب گمرک رازی این محموله را کشف کردند.

براساس این گزارش؛ تاکنون امسال این چهارمین محموله بزرگ مواد مخدر است که توسط مربیان سگ‌های مواد یاب گمرک کشف می‌شود. پیش از این در ماه‌های گذشته سه محموله موادمخدر از نوع تریاک و هرویین در گمرکات دوغارون و سرخس کشف شده بود. ماموران گمرک سال گذشته بیش از 153 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط کرده بودند. بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه‌یی سازمان جهانی گمرک (RILO) در سال‌های 2016 و 2017، گمرک ایران در مبارزه با قاچاق برای 2 سال متوالی رتبه اول را در بین گمرکات کشورهای جهان کسب کرد.

توقف پرداخت 30 هزار میلیاردی مالیات از صندوق توسعه

فارس| مرتضی شهیدزاده درباره مالیات درآمد ناشی از تسعیر ارز سال‌های ۹۰ و ۹۱ صندوق توسعه ملی اظهارداشت: در رابطه با این موضوع، صندوق توسعه به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و اخذ مالیات از صندوق فعلا متوقف است.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه استفساریه‌یی از مجلس برای دریافت مالیات از صندوق توسعه ملی داشتیم، افزود: این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس بحث و بررسی و جمع‌بندی و به هیات رییسه مجلس ارائه شده است. خودم با رییس مجلس صحبت کردم و قرار شد در نخستین فرصت تصمیم‌گیری شود و با توجه به جریانات خاص و اقتصادی در کشور همچنان فرصت نشده تا در دستور کار صحن علنی قرار گیرد. وی افزود: تاکنون یک ریال مالیات ناشی از درآمد تسعیر ارز ندادیم و اگر با استفساریه موافقت شود از مالیات معاف خواهیم شد. شهیدزاده در مورد رقم مالیات برآورد شده ناشی از تسعیر ارز گفت: سازمان مالیاتی ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات تشخیص داده و ۲۰ هزار میلیارد تومان هم جریمه درنظر گرفته است.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه رهبری هم مخالف پرداخت چنین مالیاتی هستند چون صندوق درآمدزا نیست، بیان داشت: طبق اساسنامه اگر سودی هم داشته باشیم مثل یک شرکت مالیات آن پرداخت می‌شود. سودهای اینچنینی صرف افزایش سرمایه صندوق برای تسهیلات دهی می‌شود. کما اینکه گزارشگری صندوق برمبنای ارز است و نه ریال. بنابراین ارز تبدیل به ریال نمی‌شود که سودی شناسایی شود.

واردات ۱۳۸ میلیون دلار موز به کشور در ۳ ماه

براساس آمار گمرک، تا پایان خردادماه نزدیک به ۱۳۸ میلیون دلار موز وارد کشور شده است.  براساس آمارهای تجارت خارجی در 3 ماهه نخست سال جاری 141 هزار تن موز به ارزش تقریبی بر 138 میلیون دلار وارد کشور شده است. واردات موز در این مدت حدود 4درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش رو به رو شده است. براساس جداول گمرک، میزان واردات موز بعد از سیاست جدید ارزی دولت یعنی از ابتدای اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه نزدیک به 93 میلیون دلار بوده است.

تازه‌ترین آمار واردات خودرو

براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در فصل بهار سال جاری بیش از ۷۰۰۰ خودرو سواری به ایران وارد شده است.

به گزارش ایسنا، گمرک ایران آمار تجارت خارجی کشورمان را در سه ماهه نخست سال جاری منتشر کرد که بر این اساس در این مدت تعداد ۷۰۴۳ دستگاه انواع خودروی سواری به ارزش ۱۹۸ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار به ایران وارد شده است. مقایسه میزان واردات خودرو سواری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که واردات این کالا از نظر تعداد 67.56درصد و از نظر ارزش 66.75درصد کاهش داشته است. براساس آمار گمرک ایران، واردات انواع خودرو سواری در سه ماهه نخست سال گذشته ۲۱هزار و ۷۱۴ دستگاه بوده است که ارزش آن به ۵۹۸ میلیون و ۳۵۴ هزار دلار می‌رسد.

 

ارسال نظر