اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۰۸۶

  حقوق تیرماه کارمندان با معوقات پرداخت می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخشنامه‌یی به دستگاه‌ها اعلام کرد: حقوق و مزایای کارمندان در تیرماه براساس احکام جدید همراه با مابه‌التفاوت

سه ماه گذشته پرداخت شود. محمدباقر نوبخت در بخشنامه‌یی به تمام دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی‌ ملی و استانی باید احکام کارگزینی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی خود را براساس مفاد مندرج در مصوبات صادر و حقوق و مزایای آنان در تیرماه را براساس احکام جدید همراه با مابه‌التفاوت سه ماه گذشته پرداخت کنند. در این بخشنامه آمده است، در اجرای قانون بودجه سال 97 و با استناد به مصوبه شماره 14896/ت55313هـ مورخ 16 اردیبهشت 97 و اصلاحیه آن به شماره 32051/ت55313هـ ‌مورخ

13 خرداد 97 هیات‌وزیران و نظر به اینکه منابع موردنیاز برای اجرای مصوبات مذکور در تخصیص اعتبار هزینه‌یی سه ‌ماهه اول سال 97 آن دستگاه تامین شده بود، ضروری است، تمام دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی، احکام کارگزینی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی خود را براساس مفاد مندرج در مصوبات مذکور صادر و حقوق و مزایای آنان در تیر ماه را براساس احکام جدید همراه با مابه‌التفاوت سه ماه گذشته پرداخت کنند.

  ضرورت جلوگیری از تکرار مفاسد اقتصادی در زمان تحریم

خانه ملت| مسعود پزشکیان با اشاره به برگزاری دومین جلسه از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از ماه‌ها تعطیلی گفت: در شرایط کنونی دستورکار این جلسات شناخت وضعیت موجود و بررسی اتفاقات گذشته در زمان تحریم‌هاست تا مشخص شود که چه عواملی سبب بروز این مفاسد شده است.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بررسی شود که در دوران تحریم‌های گذشته چه عواملی سبب شکست و چه عواملی سبب دستاورد و موفقیت شده است، افزود: اگر این اطلاعات در دسترس باشد هیچگاه با شبهه و شک تصمیم نگرفته و با قاطعیت تصمیم اخذ می‌شود لذا برای اینکه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی عمل قاطع انجام شود در گام نخست باید سیر گذشته را که سبب بروز مفاسد شده به درستی تحلیل و ارزیابی کرده و شناخت تا دوباره در چاله‌هایی که کشور قبلا دچار آن شده، نیفتد. اقدامی که در دو جلسه اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفته مرور اشتباهات گذشته بود، اشتباهاتی که سبب شد عده‌یی از این فضا سوءاستفاده کنند. وی با بیان اینکه مقرر شده که مشکلات و اشتباهات گذشته مستند شود، یادآور شد: گاهی گزارش‌هایی ارائه شده اما تنها به همان ارائه گزارش اکتفا می‌شود اما گاهی گزارش‌ها تبدیل به مستنداتی می‌شود که هر گاه اشتباهات فراموش شود، می‌توان به آن مراجعه کرد تا مشخص شود که چه مسیری طی شده و به کجا رسیده‌ایم.

وی افزود: سپس با حضور کارشناس‌ها، نخبه‌ها و مدیران وضعیتی که سبب چالش شده، بررسی می‌شود و پیشنهادات جمع‌بندی شده و از عقل جمعی برای پیشگیری از این مشکلات و سوءاستفاده‌ها بهره‌برداری می‌شود. پزشکیان با بیان اینکه در شرایط کنونی گام نخست شناخت عوامل خطری بوده که کشور با آن مواجه است، ادامه داد: گام دوم مستندسازی این شناخت‌ها و اطلاعات است که باید در اختیار مدیران و سیاست‌گذاران قرار گیرد تا بتوانند راه‌حل‌های خود را ارائه دهند. وی اظهار کرد: زمانی عده خاصی درباره موضوعی نظری می‌دهند اما گاهی مشکلات به جامعه عرضه شده و ایده‌های مختلف دریافت می‌شود، تنها در این صورت می‌توان بهترین‌ها را انتخاب و اعمال کرد.

پزشکیان افزود: مقرر شده، تیم‌هایی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شود که اشتباهات گذشته را مستند کرده و ایده‌ها را اخذ و اولولیت‌بندی کنند تا نهایتا در ستاد تصمیم‌گری شود لذا این تصمیم‌ها باید مبتنی بر تجربه و شکست‌های گذشته باشد تا دوباره در چاله‌یی که در گذشته افتادیم، سقوط نکنیم.

  7 هزار دستگاه سواری امسال‌ وارد کشور شد

فارس| براساس آمار گمرک ایران طی 3ماهه نخست سال 97 تعداد 7هزار و 43دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش 198میلیون و 950هزار دلار به کشورمان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 56/67 درصد و از نظر ارزش 75/66  درصد کاهش را نشان می‌دهد.

واردات انواع خودرو سواری طی 3ماهه نخست سال 96 به تعداد 21هزار و 714دستگاه به ارزش 598 میلیون و 354هزار دلار بوده است. براساس ابلاغیه سازمان توسعه تجارت به گمرک، ثبت سفارش و واردات خودرو از دو هفته پیش ممنوع شده است بنابراین گزارش سال گذشته در مجموع 70هزار و 75دستگاه انواع خودرو وارد کشور شد.

گمرک ایران برای انجام تشریفات گمرکی انواع خودرو در دو مرحله تاییدیه مجوزهای ثبت سفارش را از سازمان توسعه تجارت به صورت الکترونیکی اخذ می‌کند. تمامی خودروهای وارداتی در سال 96 و 3ماهه سال جاری مجوز ثبت سفارش معتبر دارند که این ثبت سفارش‌ها از سوی سازمان توسعه تجارت به صورت الکترونیکی صادر و در سامانه بارگذاری شده و اطلاعات مجوز ثبت سفارش این خودروها در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در دسترس است. علاوه بر معتبر بودن ثبت سفارش‌های دریافتی از طریق سامانه ثبت سفارش، هنگام خروج نیز گمرکات کشور ضمن ارائه VIN خودروهای وارداتی به سازمان توسعه تجارت نسبت به اخذ تاییدیه مجدد در زمان خروج خودروها از سازمان مزبور به طور سیستمی مبادرت می‌کنند.  تشریفات گمرکی انواع خودرو در سال 96 و در 3ماهه سال جاری در چارچوب مقررات و ضوابط واردات خودرو قانونی و به طور کامل انجام و پس از اخذ حقوق و عوارض گمرکی، پروانه الکترونیکی برای این خودروها صادر شده است. در زمان اظهار انواع خودرو به گمرک بدون ارائه مجوز ثبت سفارش معتبر امکان اظهار وجود ندارد و متولی تایید یا عدم تایید اصالت مجوز‌های ثبت سفارش به تفکیک ثبت سفارش‌های جدید یا تمدیدی گمرک نیست و مسوولیت ثبت سفارش‌های صادره بر عهده سازمان توسعه تجارت است.

 

ارسال نظر