اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۶۷

افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش ساعات کاری ادارات مالیاتی در روزهای باقیمانده خرداد ماه خبر داد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، سیدکامل تقوی‌نژاد با بیان اینکه روزهای پایانی خرداد ماه که مصادف با آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است معمولا با بیشترین درخواست مودیان برای دریافت خدمات مختلف از ادارات امور مالیاتی همراه است، اظهار کرد: برای ارائه خدمات مطلوب به مودیان محترم مالیاتی در انجام تکالیف قانونی به ویژه ارائه راهنمایی و پاسخگویی لازم در رابطه با تعیین مالیات مقطوع برای مودیان کوچک موضوع تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم و دریافت اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی عملکرد سال 1396و نیز به قطعیت رساندن پرونده‌های مالیاتی عملکرد سال 1395 ساعات کاری ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور افزایش می‌یابد. وی خاطرنشان‌ کرد: بدین منظور ادارات کل امور مالیاتی لغایت روز پنج‌شنبه 31خرداد ماه تا ساعت 20 آماده پاسخگویی و خدمت‌رسانی به مودیان محترم خواهند بود.

تقوی‌نژاد در مورد ساعات کاری ادارات امور مالیاتی استان‌هایی که روز پنج‌شنبه 31خرداد ماه تعطیل هستند، گفت: ادارات امور مالیاتی استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و بعضی از شهرستان‌های شهر و استان تهران در روز جمعه مورخ اول تیر ماه تا ساعت 14و شنبه دوم تیر ماه تا ساعت 20 آماده خدمت‌رسانی به مودیان محترم مالیاتی هستند.

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: در شهرستان‌های تهران ازجمله شهرری، اسلامشهر، چهاردانگه، پاکدشت، ورامین، قرچک، پیشوا، حسن‌آباد فشافویه، لواسانات، فشم، شهریار، ملارد، نسیم‌شهر، پرند، شهرقدس، رباط‍‌کریم، بهارستان، پردیس، رودهن، بومهن، دماوند، فیروزکوه همچنین سایر استان‌هایی که روز پنج‌شنبه تعطیل نیستند 31خرداد آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی است و ادارات امور مالیاتی تا ساعت 20 آماده خدمت‎رسانی به مودیان محترم خواهند بود. وی خاطرنشان‌کرد: مودیان محترم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1396 خود را از طریق سامانه www.tax.gov.ir در مهلت مقرر قانونی ارائه و مالیات متعلقه را پرداخت کنند.

تصمیم دولت برای فروش سهام عدالت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت این همه شرکت دولتی نمی‌خواهد و فرصت خوبی برای فروش اموال مازاد بانک‌هاست.

به گزارش شادا، مراسم تودیع و معارفه معاون وزیر اقتصاد برگزار شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات عبدالرحمان ندیمی‌بوشهری معاون سابق امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، نقش وی در بازتنظیم تعامل وزارت متبوع با مجموعه نظام بانکی و ایجاد هماهنگی در این ارتباط را ستودنی خواند.

کرباسیان در ادامه با آرزوی موفقیت برای امیر باقری به عنوان معاون جدید امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد اظهار کرد: برنامه‌ریزی جامعی برای این معاونت انجام شده و انتظار می‌رود مسیر طی شده با قدرت ادامه پیدا کند و از همه ظرفیت‌ها برای تحقق برنامه‌های تدوین شده در حوزه‌های بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی بهره‌گیری شود.

کرباسیان به سرانجام رساندن لایحه اصلاح نظام بانکی و واگذاری اموال مازاد بانک‌ها را ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت ذکر کرد و گفت: با توجه به شرایط بازار بورس و اوراق بهادار و رشد 8 هزار واحدی شاخص آن در چند روز اخیر، زمان برای واگذاری اموال مازاد بانک‌ها بسیار مناسب است. وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه دولت این همه شرکت دولتی نیاز ندارد یکی دیگر از وظایف حوزه معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد را تقویت نقش‌آفرینی این وزارتخانه در تعیین تکلیف شرکت‌های دولتی خواند و اظهار کرد: معتقدم که ما باید همان 20درصد سهم دولت در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت را هم بفروشیم و خودمان را از بنگاهداری رها کنیم.

کرباسیان در ادامه با اشاره به سخنان چند روز پیش رهبر معظم انقلاب در مراسم نماز عید فطر گفت: امسال وزارت اقتصاد دو عیدی از مقام معظم رهبری گرفت که همانا ابراز رضایت ایشان از عملکرد گمرک جمهوری اسلامی و دیگری عملکرد ما در حوزه بهبود فضای کسب وکار در کشور بود که برای ما بسیار ارزشمند و امیدبخش است و قدردان آن هستیم.

اخراج برخی افراد از سازمان هدفمندی یارانه‌ها

رییس هیات تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه از اخراج برخی افراد در سازمان‌های مختلف برای همکاری با این هیات خبر داد. جبار کوچکی‌نژاد، رییس هیات تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌وگو با تسنیم از ادامه روند کاری این هیات خبر داد و گفت: گزارش‌های لازم از دستگاه‌های مختلف درباره هدفمندی یارانه‌ها جمع‌آوری شده و درحال جمع‌بندی آنها هستیم. وی درباره روند این تحقیق و تفحص و اینکه تاکنون چه مدارکی به این هیات واصل شده است، ادامه داد: به دلیل اینکه پس اعلام جزییاتی از این تحقیق و تفحص افرادی که صاحب قدرت هستند، مسیرهای ما را برای رسیدن به اطلاعات بعدی مسدود می‌کنند از بیان جزییات این تحقیق و تفحص معذور هستم. نماینده رشت در مجلس تصریح کرد: به طور نمونه در چند روز گذشته اطلاعاتی از این تحقیق و تفحص در برخی رسانه‌ها منتشر شد و طی اخباری که به دست ما رسید، افرادی که این اطلاعات را به ما دادند از سازمان مربوطه خود اخراج شدند. رییس هیات تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: سعی می‌کنیم تا یک ماه آینده، گزارش تحقیق و تفحص را جمع‌بندی و برای قرائت در صحن علنی پارلمان در اختیار هیات رییسه مجلس قرار دهیم.

 

ارسال نظر