21 هزار طرح اشتغال‌زایی در مناطق روستایی دریافت شده است

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۹۳

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 21هزار طرح اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و عشایری به کمیته‌های فنی ارسال شده است.

آن‌ گونه که ایرنا گزارش داده است، «عیسی منصوری» در نشست طرح ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با اعلام این مطلب افزود: تاکنون ۱۲۰۰میلیارد تومان از سوی صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون، پست بانک و بانک کشاورزی به عنوان موسسات عامل به متقاضیان پرداخت شده و معادل ۶۲۰۰میلیارد تومان طرح در کمیته‌های فنی تصویب و به موسسات عامل ارسال شده است. وی اظهار داشت: اجرای این طرح که از اواخر سال گذشته آغاز شد، امسال شتاب بیشتری یافته و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی تابستان سال گذشته با برداشت 1.5میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و فراگیر در مناطق روستایی و عشایری موافقت کرد و به دنبال آن آیین‌نامه اجرایی آن اواخر آبان‌ماه به تصویب دولت رسید و به این ترتیب از اواسط زمستان پارسال وارد فاز اجرایی شد و صندوق توسعه ملی نیمی از منابع مورد نظر را به حساب بانک‌های عامل واریز کرد.

صندوق کارآفرینی امید، بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون و پست بانک، چهار بانک عاملی هستند که طرح‌های تایید شده کارگروه‌های ملی و استانی برای ایجاد اشتغال را دریافت و به متقاضیان وام پرداخت می‌کنند.

به گفته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب اشتغال فراگیر، 120هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری ایجاد می‌شود.

 

 

ارسال نظر