اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۱۳

واردات تلفن همراه به ۱۰۹ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار رسید

تعادل| سازمان گمرک از واردات ۷۳۶هزار و ۶۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۹میلیون و ۲۵۰هزار دلار به کشور خبر داد.

سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران از واردات بیش از ۷۳۶هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به کشور خبر داد و اعلام کرد: تمامی کالاهای ورودی به کشور از مبادی رسمی گمرکی مجوزدار هستند و کنترل‌های گمرکی انجام و اجازه ترخیص از گمرک به کالا داده می‌شود.

طی دو ماهه نخست سال جاری ۷۳۶هزار و ۶۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۹میلیون و ۲۵۰هزار دلار وارد کشورمان شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از نظر ارزشی 22/۱۶۳درصد افزایش یافته است.

گفتنی است در دو ماهه نخست سال گذشته ۲۸۲هزار و ۶۷۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۴۱میلیون و ۵۰۶ هزار دلار وارد کشورمان شده بود.

3 درصد تصادف‌ها به فوت می‌انجامد

تعادل| مرکز آمار ایران اعلام کرد که در سال ١٣٩٥، ۴۶۹هزار و ۹۵۰ تصادف در کشور رخ داده که ٣درصد از تصادف‌ها در لحظه وقوع منجر به فوت شده است.

مرکز آمار ایران اعلام کرد به طور کلی ٧٠درصد تصادف‌ها در سال ١٣٩٥ درون شهری بوده که نسبت به سال ١٣٩١ تغییر معناداری نیافته است. براساس آخرین سالنامه آماری کشور در سال ١٣٩٥، ۴۶۹هزار و ۹۵۰ تصادف در کشور رخ داده که ٣درصد از تصادف‌ها در لحظه وقوع منجر به فوت شده که ٢٩درصد از این فوت‌ها در تصادف‌های درون شهری رخ داده است.

به طور کلی ٧٠درصد تصادف‌ها در سال ١٣٩٥ درون‌شهری بوده که نسبت به سال ١٣٩١ تغییر معنی‌داری نیافته است.

۲۰درصد از تصادف‌های کشور در تهران، ١٠درصد در خراسان رضوی، ٨ درصد در البرز، ٧درصد در فارس و ٦ درصد در استان‌های خوزستان و آذربایجان شرقی رخ داده که جزو استان‌های با تصادف بالا محسوب می‌شوند و استان‌های چهارمحال و بختیاری با ٤,٤در هزار از تصادف‌های کشور، قزوین با ٦ در هزار، خراسان جنوبی با ٨ در هزار، کردستان با ٩ در هزار و کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و هرمزگان با یک درصد، کمترین میزان از تصادف‌های کشور سال ١٣٩٥ را به خود اختصاص داده‌اند.

 

ارسال نظر