ابلاغ افزایش پلکانی ۲۰ درصدی حقوق کارمندان

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۶۷۲

سرانجام پس از کشمکش‌های فراوان بر سر چند و چون افزایش حقوق کارمندان و در حالی که شورای نگهبان، استفساریه مجلس در این رابطه را تایید کرد، افزایش پلکانی 20درصدی حقوق کارمندان دولت به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

در این رابطه روز گذشته رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس چگونگی افزایش پلکانی ۲۰درصدی حقوق کارکنان در سال ۹۷ را تشریح کرد.  غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خانه ملت از ابلاغ افزایش پلکانی 20درصدی حقوق کارمندان به صورت پلکانی از سوی رییس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه خبر داد.  رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایین‌ترین حقوق به میزان حداکثر 20درصد افزایش می‌یابد، تاکید کرد: این افزایش به صورت پلکانی تا پایین ادامه می‌یابد، اما طبقه‌بندی آن با دولت است که کدام گروه چه میزان دریافت کند.

افزایش حقوق کارکنان دولت به دلیل تفسیر متفاوتی که دولت از قانون بودجه داشت با بازتاب‌های گسترده‌یی در بین مجلس مواجه شد و در نهایت نمایندگان مردم در خانه ملت، استفساریه‌یی را در این رابطه به صحن ارائه کردند تا تصویر شفاف‌تری از سازوکار افزایش حقوق کارمندان دولت را ارائه کنند.

سال گذشته و در جریان بررسی لایحه بودجه 97 در مجلس، غلامرضا تاجگردون خبر از افزایش پلکانی بین صفر تا 20درصدی حقوق کارمندان دولت داد. این افزایش پلکانی باید به ترتیبی منظور می‌شد که کارمندان با حداقل حقوق، بیشترین افزایش دستمزد را داشته باشند و برای حداکثری‌ها هم کف افزایش حقوق منظور شود. این سازوکار که به بیان نمایندگان، نوعی افزایش پلکانی معکوس است از سوی دولت به اشتباه به اجرا درآمد. به‌طوری که حداکثری‌بگیران بیشترین افزایش و حداقلی‌بگیران کمترین افزایش حقوق را تجربه کردند. اما با تصویب استفساریه مجلس و تایید شورای نگهبان، این رویه اصلاح خواهد شد و آن دسته از کارمندان دولت که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، 20درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

 

 

ارسال نظر