اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۱۵

لغو مالیات ۴درصدی واردات قطعی برای تولید داخل

تسنیم| دفتر واردات گمرک ایران اعلام کرد، با توجه به مکاتبات سازمان امور مالیاتی، شرکت‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری از پرداخت مالیات 4درصدی علی‌الحساب واردات معاف هستند. براساس بخشنامه دفتر واردات گمرک ایران به گمرکات اجرایی، واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و ماشین‌آلات خط تولید واحدهای تولیدی دارای جواز تاسیس از پرداخت مالیات علی‌الحساب واردات قطعی 4درصدی معاف شدند. در این بخشنامه آمده است: با توجه به مفاد نامه‌های سازمان مالیاتی واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و همچنین ماشین‌آلات خط تولید واحدهای تولیدی دارای جواز تاسیس از وزارتخانه‌های ذی‌ربط از پرداخت مالیات 4درصد علی‌الحساب واردات قطعی معاف هستند.

اجرای افزایش 20درصدی حقوق کارمندان از فروردین

تسنیم| سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه استفساریه افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان اصلاحیه قانون بودجه است گفت: بنابراین در صورت تایید شورای نگهبان عطف به ماسبق خواهد شد و دولت موظف است این افزایش حقوق را از فروردین محاسبه و مابه‌التفاوت آن را به کارمندان پرداخت کند.

مشارکت هزار شرکت حمل و نقل برای پیشگیری از قاچاق

گمرک ایران| بیش از هزار شرکت حمل و نقل بین‌المللی با گمرک برای تجارت سالم و پیشگیری از قاچاق کالا همکاری می‌کنند و براساس این برنامه مشارکت شرکت‌های حمل و نقل ملزم به ارائه اطلاعات دقیق و شفاف از فهرست محموله‌ها هستند.  فهرست محموله‌ها یا مانیفست بار شامل اطلاعات محموله به تفکیک نوع کالا، وزن و دیگر مشخصات است که امروز کاملا الکترونیکی و از طرف شرکت‌های حمل و نقل قبل از صدور ترخیصیه به گمرک ارسال می‌شود و این کار موجب شده تا اطلاعات کامل‌تر، معتبر و قابل اعتمادی در اختیار گمرک قرار گیرد و به نوعی شرکت‌های حمل و نقل در تجارت سالم و پیشگیری از قاچاق کالا درگیر شده‌اند. اطلاعات کالاها به محض حمل به صورت الکترونیکی به مقصد ارسال می‌شود، یعنی به محض حرکت وسیله حامل کالا از مبدأ و تا قبل از رسیدن به مقصد، ورود اطلاعات و مشخصات کالاها به صورت الکترونیکی به گمرک ارسال و در پایگاه‌های اطلاعاتی گمرک ثبت می‌شود. در این جهت، همه شرکت‌های کشتیرانی و حمل‌ و نقل برای صدور ترخیصیه، مانیفست کالاهای خود را به صورت الکترونیکی در سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می‌کنند.

 

ارسال نظر