اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۸۱

 پیش‌بینی وزارت اقتصاد از رشد 97

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه وزارت اقتصاد رشد ۵ تا 5.5درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی کرده است، گفت: خروج امریکا از برجام یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر رشد اقتصادی است. حسین میرشجاعیان حسینی در گفت‌وگو با ایبِنا، درباره پیش‌بینی وزارت اقتصاد از رشد اقتصادی سال ۹۷ اظهار کرد: پیش‌بینی رشد اقتصادی معمولا براساس رویه‌های گذشته و محیطی که در سال جاری با آن مواجه هستیم، اتفاق می‌افتد. وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد رشد ۵ تا 5.5درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی کرده است، گفت: مجموعه‌های جهانی رشد اقتصادی ایران را ۴ تا 4.5درصد تخمین زده‌اند و در مجموع میانگین پیش‌بینی دستگاه‌های مختلف رشد اقتصادی بین ۴ تا ۵درصد است. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: این پیش‌بینی در صورتی است که شرایط طبق رویه گذشته ادامه پیدا کند و اگر هر متغیر کلانی تغییر کند در پیش‌بینی رشد اقتصادی اثرگذار خواهد بود. وی در پاسخ به تاثیر خروج امریکا از برجام در رشد اقتصادی سال جاری تصریح کرد: این تصمیم قاعدتا یکی از متغیرهای اثرگذار است اما اینکه این تاثیر به چه صورت و از چه کانال‌هایی انجام خواهد شد، در حال حاضر مشخص نیست.

 دستگاه‌هایی که به بهره‌وری توجه نکنند تذکر می‌گیرند

رییس سازمان ملی بهره‌وری از ارائه گزارش عملکرد بهره‌وری سال ۹۶ دستگاه‌های مختلف در هیات دولت توسط این سازمان خبر داد و افزود: به دستگاه‌هایی که نسبت به بهره‌وری حساسیت کمتری داشته‌اند، تذکر خواهیم داد. علی‌اکبر اولیا در پاسخ به این پرسش که چند دستگاه و نهاد دولتی سنجش ارزیابی بهره‌وری خود را به سازمان ملی بهره‌وری در سال گذشته ارائه کردند؟ گفت: ما دستورالعمل سنجش بهره‌وری را در سال ۱۳۹۶ به ۱۷ دستگاه ابلاغ کردیم ولی تنها ۵ یا

۶ دستگاه جواب آن را دادند که بعضا جواب‌های آنها کامل هم نبود. وی گفت: احساس می‌کنیم با افزایش تعامل و گفت‌وگو، می‌توانیم ظرفیت‌های مشاوره‌یی را به دستگاه‌ها معرفی کنیم تا بتوانند سنجش میزان بهره‌وری خود را به‌طور دقیق‌تری اندازه‌گیری کنند. رییس سازمان ملی بهره‌وری درباره اینکه آیا این سازمان قدرت اجرایی کافی برای تذکر به دستگاه‌هایی که بهره‌وری را جدی نمی‌گیرند، دارد یا خیر، اظهار داشت: خوشبختانه در قانون برنامه پنجم و ششم ظرفیت‌های خوبی برای سازمان ملی بهره‌وری تعریف شده، اما این موضوع به این معنی نیست که ما می‌توانیم همه امور خود را به تنهایی انجام دهیم.

 

 

ارسال نظر