اخبار کلان

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۹۸

ثبت سفارش بیش از ۶ هزار دستگاه خودرو

رییس کل گمرک کشور تعداد خودرو‌های ثبت سفارش شده در زمان بسته بودن سایت خودرو را بیش از ۶ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: این اقدام در سایت ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرود عسگری گفت: بنابر شرایط موجود همه مواردی را که گمرک درباره ترخیص خودروهای وارداتی انجام داده طبق قانون و وفق مقررات بوده و هیچ خدشه‌یی بر آن وارد نیست و این موضوع را در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری کرد.

وی‌ درباره ‌ترخیص تعدادی خودرو وارداتی از گمرک در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش، اظهار داشت: همه کالاهایی که وارد‌ می‌شود و باید از گمرک ترخیص شود‌ طبق ماده 8 مقررات صادرات و واردات باید دارای ثبت سفارش معتبر باشد. عسگری با بیان اینکه در حال حاضر بین گمرک و سامانه ثبت سفارش که متعلق به توسعه تجارت است ارتباط الکترونیک وجود دارد، گفت: زمانی‌که شما می‌خواهید کالایی را اظهار کنید از جمله خودرو باید کد 8 رقمی را وارد باکس کنید تا سیستم به شما اجازه دهد مراحل بعدی را انجام دهید، اگر ثبت سفارش توسط سیستم فراخوانده نشود عملا چیزی به عنوان اظهار نداریم. عسگری ادامه داد: گمرک ثبت سفارش را دارد، صاحب کالا اظهار و حقوق ورودی خود را پرداخت و مجوزهای استاندارد، ضوابط فنی ورود خودرو و پروانه را دریافت کرده است.

صورت‌حساب‌ الکترونیکی در نظام مالیات ارزش افزوده

براساس بخشنامه معاون مالیات ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی، صورت‌حساب الکترونیکی نیز در نظام ارزش افزوده مورد پذیرش خواهند بود.

به گزارش تسنیم، براساس ابلاغ دستور العمل صدور صورت‌حساب فروش کالا و ارائه خدمات در اجرای ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، نظر به اینکه مطابق ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم، مودیان باید در موارد فروش کالا یا ارائه خدمات صورت‌حساب نوع اول یا نوع دوم یا سوم حسب مورد صادر و نگهداری کنند. بر این اساس صورت‌حساب نوع سوم نیز به‌عنوان صورت‌حساب موضوع ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد پذیرش خواهد بود.

براساس ماده ۱۹ قانون مذکور، مودیان مکلفند درقبال عرضه کالا یا خدمات موضوع این قانون، صورت‌حسابی با رعایت قانون نظام صنفی و حاوی مشخصات متعاملین و مورد معامله به‌ ترتیبی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و اعلام می‌شود، صادر و مالیات متعلق را در ستون مخصوص درج و وصول نمایند. در مواردی که از ماشین‌های فروش استفاده می‌شود، نوار ماشین جایگزین صورت‌حساب خواهد شد.

تبصره: کالاهای مشمول مالیات که بدون رعایت مقررات و ضوابط این قانون عرضه گردد، علاوه بر جرایم متعلق و سایر مقررات مربوط موضوع این قانون، کالای قاچاق محسوب و مشمول قوانین و مقررات مربوط می‌شود.

 

 

ارسال نظر