اخبار کلان

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۱۷

جمع‌آوری ۶۰ هزار دسته چک با مکانیزه شدن حساب خزانه

وزیر امور اقتصادی و دارایی از جمع‌آوری بیش از ۶۰ هزار دسته چک با مکانیزه شدن حساب خزانه کشور خبر داد.  به گزارش ایبنا، مسعود کرباسیان درباره مکانیزه شدن حساب خزانه کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات دستگاه‌های اجرایی این بود که این دستگاه‌ها دسته چک داشتند و برای وصول باید به تهران مراجعه می‌کردند تا ما دستور وصول واریز آن را از سوی خزانه‌داری کشور اعلام می‌کردیم.   وی افزود: اما اکنون با مکانیزه شدن سیستم دیگر چک حذف و بیش از ۶۰ هزار دسته چک نیز جمع‌آوری و پرداخت‌ها به لحظه شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه توضیح داد: به عنوان مثال همواره با سیستم قبلی سازمان مالیات در یک استان پول را دریافت می‌کردند و به حسابی مشخص واریز و نگهداری می‌شد.  کرباسیان افزود: اما با نگهداری پول در این حساب‌ها، خزانه کشور با مشکلاتی مواجه بود که خوشبختانه با مکانیزه شدن این سیستم تمام این مشکلات رفع و واریز پول‌ها لحظه‌یی شده است.

خرید 5 دستگاه «ایکس‌ری» خودرویی

گمرک ایران برای تجهیز بیشتر گمرکات کشور به امکانات کنترلی پیشرفته 5دستگاه ایکس‌ری خودرویی جدید می‌خرد.  به گزارش «تعادل» از گمرک جمهوری اسلامی ایران، برپایه برنامه جدیدی که از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در روزهای گذشته کلید خورد، آگهی خرید 5دستگاه ایکس‌ری خودرویی ویژه ماشین‌های سبک در گمرک منتشر شد.  پیش‌بینی می‌شود، همه این ایکس‌ری‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از محل تولیدات داخلی تامین شود.

بر پایه این گزارش، گمرک ایران پیش از این 6 دستگاه ایکس‌ری کامیونی و کانتینری ثابت به تولیدکنندگان داخل سفارش داده بود که تعدادی از این دستگاه‌های ایکس‌ری در مرحله تولید نهایی و جانمایی است.

تعداد 5دستگاه از این ایکس‌ری‌ها در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرحله تحویل و جانمایی است و یک دستگاه دیگر نیز به سازمان انرژی اتمی سفارش داده شده و در مرحله تولید است.

همچنین گمرک ایران 2دستگاه ایکس پرسرعت کامیونی بسیار پیشرفته در ماه‌های گذشته طبق برنامه خریداری کرد که یکی از این دستگاه‌ها در گمرک شهید رجایی بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

این دستگاه‌های ایکس‌ری بسیار پیشرفته است و می‌توانند در هر 30 ثانیه تصاویر هر کامیون را اسکن کنند. با نصب تجهیزات جدید در گمرک شهید رجایی بندرعباس اکنون همه نیازمندی‌های این گمرک تحت پوشش تجهیزات کنترلی پیشرفته ایکس‌ری قرار گرفته است.

تعداد دیگری دستگاه ایکس‌ری کامیونی نیز برای نصب در گمرکات طبق برنامه در حال انجام است که البته تعدادی از این دستگاه‌ها جزو تعهدات دیگر سازمان‌هاست.

 

ارسال نظر