اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۴۵

افزایش حقوق کارکنان ۱۰درصد شد

با وجود اینکه در بخشنامه بودجه سال آینده درصد افزایش حقوق کارکنان 5درصد و به‌طور مشروط ۱۰ درصد تعیین شده بود، در نهایت هزینه‌های جاری دولت با افزایش حقوق ۱۰درصدی بسته شد.

به گزارش ایسنا، افزایش درصد حقوق کارکنان برای سال آینده در لایحه بودجه ۱۳۹۷ ماجرای متفاوتی داشت به‌طوری که در بخشنامه‌یی که در مهرماه امسال به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، تاکید بر این بود که طبق ضوابط مالی دستگاه‌های اجرایی باید میزان افزایش حقوق را تا 5درصد پیش‌بینی کنند.

البته در این رابطه شرایطی وجود داشت که براساس آن دستگاه‌هایی که بودجه خود را بر مبنای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تهیه می‌کردند، می‌توانستند معادل 5درصد از محل صرفه‌جویی و اجرای این نوع از بودجه‌ریزی به عنوان سایر پرداختی‌ها و برای حقوق پیش‌بینی کنند که تا ۱۰ درصد در مجموع قابل افزایش بود.

کشف 2محموله طلای قاچاق در گمرک

گمرک ایران از دو عملیات ماموران گمرک در کشف طلای قاچاق خبر داد و اعلام کرد: هر دو محموله قاچاق طلا از دو زنی کشف شد که قصد داشتند از ترکیه وارد کشورمان شوند.  به گزارش «تعادل» ماموران گمرک در دو عملیات مبارزه با قاچاق موفق به کشف ۳ کیلوگرم زیورآلات و طلای ساخته شده قاچاق از مسافران ورودی به کشور شدند. در عملیات نخست ماموران گمرک بازرگان موفق شدند مقدار یک کیلو و ۴۶۰ گرم طلای ساخته شده از یک مسافر زن ورودی به کشور کشف و ضبط کنند. این مسافر زن در حالی که این مقدار طلا را در بدنش مخفی کرده بود، قصد داشت به صورت قاچاق وارد کشور کند که ماموران گمرک با کنترل اطلاعات و به کمک دستگاه ایکس‌ری نسبت به بازرسی این مسافر اقدام و متوجه می‌شوند که این زن اشیایی را در بدن خود مخفی کرده است. در کنترل‌های بیشتر مقدار یک کیلو و ۴۶۰ گرم طلا از این مسافر زن مسن کشف می‌شود.  در دومین عملیات ماموران گمرک حین کنترل مسافران ورودی و بر اساس اطلاعات مسافران نسبت به بازرسی یک زن جوان به کمک تجهیزات کنترلی اقدام می‌کنند. در بررسی اطلاعات و داده‌های دستگاه ایکس‌ری از وضعیت این زن ماموران گمرک به اشیایی مشکوک می‌شوند که در بدن این مسافر جاسازی شده بود. در کنترل‌های بیشتر از این زن جوان و در بازرسی کامل مشخص می‌شود این زن مقدار یک کیلو و ۶۰۰ گرم زیورآلات ساخته شده را در قسمت‌های مختلف بدنش چسبانده و قصد داشته با این ترفند به صورت قاچاقی این مقدار طلا را وارد کشور کند.

 

ارسال نظر