اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۱۹

 سیاست imf برای وام‌دهی به ایران تغییر نمی‌کند

مدیرکل صندوق بین‌المللی پول(IMF) اعلام کرد: هیچ تغییری در سیاست این وام‌دهنده درخصوص وام‌دهی به ایران بر مبنای اشارات امریکا وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، کریستین لاگارد، رییس فرانسوی صندوق بین‌المللی پول در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن گفت: دلیلی نمی‌بینیم در دستورالعملی که از هیات‌مدیره صندوق بین‌المللی پول دریافت کرده‌ایم، تغییری دهیم و مانند سابق به فعالیت ادامه می‌دهیم.

اظهارات لاگارد در پاسخ به پرسشی درباره سیاست جدید دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا صورت گرفت. ترامپ از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی خواسته است برای ایران وام یا اعتبار فراهم نکنند.

براساس گزارش ایندیا تودی، لاگارد گفت: ما با ۱۸۹عضو فعالیت کرده و تنها زمانی حمایت فراهم می‌کنیم و وارد مذاکرات برنامه می‌شویم که کشوری برای آن درخواست می‌کند.

 افزایش ۳۷ درصدی درآمد گمرک در نیمه‌نخست سال

گمرک ایران از رکورد‌شکنی درآمد گمرکی در ۶ ماه خبر داد و اعلام کرد: درآمد گمرک در ۶ ماه اول سال جاری با ۳۷درصد رشد به ۱۵۹هزارمیلیارد ریال رسید.

به گزارش فارس به نقل از گمرک، مجموع درآمدهای گمرکی در نیم‌سال اول سال جاری به 158هزارمیلیارد و 835 میلیون ریال رسید که از این میزان 104هزار و 62 میلیارد ریال از محل حقوق ورودی و 54 هزار و 773میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی اخذ شده است.

این گزارش می‌افزاید؛ بدون در نظر گرفتن درآمدهای حاصل از واردات خودرو عملکرد درآمدی گمرک ایران نشان می‌دهد که درآمدهای گمرکی از محل حقوق ورودی سایر کالاها 37درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

همچنین درآمدهای گمرک ایران از محل حقوق ورودی واردات خودرو نیز در 6 ماهه اول سال جاری با افزایش همراه بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 37درصد رشد داشته است.

بنابر این گزارش وصولی‌های گمرک از محل مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی نیز 28درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و در مدت یاد شده در بخش خودرو به 4هزار و 855 میلیارد ریال و در بخش سایر کالاها به 49هزار و 918میلیارد ریال رسید.

این گزارش حاکی است، عمده‌ترین دلایل افزایش درآمدهای گمرکی در سال جاری رصد 100درصدی کالاهای ورودی با کمک سامانه‌های هوشمند گمرک بوده که با راه‌اندازی بارنامه الکترونیک، فاکتور الکترونیک و عدل‌بندی الکترونیک، کنترل‌های هوشمند گمرکی وارد مرحله جدیدی شده است همچنین افزایش واردات خودرو نیز در رشد درآمدهای گمرکی تاثیر داشته است.

 

ارسال نظر