اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۵۴۴

جلسه گمرک با سازمان‌ها برای تسهیل صادرات

سرپرست گمرک ایران از جلسه ویژه برای تسهیل صادرات با مسوولان سازمان‌های همجوار و صادرکنندگان به کشورها به ویژه قطر و روسیه خبر داد

به گزارش«تعادل» به نقل از گمرک ایران، سرپرست گمرک از مسوولان سازمان‌های همجوار، دست‌اندرکاران و صادرکنندگان به کشورها به ویژه قطر و روسیه درخواست کرد تا در جلسه ویژه تسهیل صادرات به این کشورها شرکت کنند.

فرود عسگری در این دعوتنامه از مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان دامپزشکی کل کشور و سایر مقامات دستگاه‌های مرتبط با صادرات و اصناف و صادرکنندگان جهت حضور در نشست یاد شده، دعوت به عمل آورده است.

این اقدام در اجرای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و دستیابی به رشد اقتصادی با افزایش صادرات غیرنفتی موضوع بند«ت» ماده 38 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور صورت گرفته و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات صدور فرآورده‌های غیرنفتی از اهداف مهم این نشست است.

بررسی آخرین وضعیت صادرات به کشور قطر همچنین چگونگی ارائه تسهیلات مندرج در توافقنامه منعقده بین کشور ایران و روسیه برای صادرات کالا به آن کشور در قالب کریدور سبز گمرکی از دیگر اهداف این نشست عنوان شده است.

تدوین برنامه ملی آمار با رویکرد ثبتی مبنا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش عملکرد و دبیرخانه شورای عالی آمار مرکز آمار ایران از تدوین برنامه ملی آمار با رویکرد ثبتی مبنا در کشور خبر داد.

سعید عباسی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: درحال حاضر اغلب کشورهای جهان دیگر از روش‌های سنتی در جمع‌آوری اطلاعات استفاده نمی‌کنند بلکه حرکت آنان مبتنی بر آمارهای ثبتی مبناست. وی در ادامه با بیان اینکه نظام تدوین برنامه ملی آمار براساس بند «ب» ماده 10 قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: مرکز آمار ایران مطابق بند قانونی مورد نظر موظف به تهیه برنامه ملی آمار با همکاری دستگاه‌های اجرایی براساس فناوری‌های مدرن، رعایت استانداردها، ضوابط تولید و انتشار آمارهای رسمی است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش عملکرد و دبیرخانه شورای عالی آمار مرکز آمار ایران با اعلام اینکه تصویب نظام تهیه و تدوین آمار کشور در برنامه ششم توسعه با رویکرد ثبتی مبناست، گفت: روش‌های آماری نوین باید جایگزین روش‌های سنتی در کشور شود. وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: حرکت از نظام سنتی آمارگیری به نظام مدرن ازجمله اهداف مهم برنامه سوم ملی آمار ایران است.

عباسی اظهار کرد: در صورتی که جمع‌آوری آمار از روش سنتی به ثبتی تغییر پیدا کند بدون شک هزینه‌های آمارگیری در کشور به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. وی یادآور شد: جهت‌گیری‌های کلی و راهبردهای کلان تدوین برنامه سوم ملی آمار 22خرداد ماه سال جاری در قالب 11بند به تصویب شورای عالی آمار کشور رسید.

 

ارسال نظر