خبرکوتاه

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۵۷

 حل مشکل بدهی مالیاتی سرخابی‌ها

نماینده ویژه مجلس در کمیته بدهی مالیاتی باشگاه‌های فوتبال از حل مشکل بدهی مالیاتی استقلال و پرسپولیس خبر داد و گفت: به دلیل عدم حضور مسوولان نفت و تراکتور، تصمیمی برای این دو باشگاه اتخاذ نشد. به گزارش ایبنا، رحیم زارع با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکل بدهی مالیاتی باشگاه‌های ورزشی استقلال، تراکتورسازی، نفت تهران و پرسپولیس برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا گفت: بر این اساس جلسه مشترکی با حضور رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، رییس فدراسیون فوتبال و مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شد. زارع با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته براساس مهلت ارائه شده، سررسید مالیاتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به مدت ۶ ماه به تعویق افتاده بود، اظهار کرد: هم‌اکنون یک ماه به اتمام مهلت ارائه شده، باقی مانده اما خوشبختانه با موافقت مسوولان مقرر شد دوباره ۶ ماه دیگر به دو باشگاه ورزشی مهلت داده شود تا بتوان در آینده‌یی نزدیک مشکل آنها را رفع کرد. وی ضمن تاکید بر اینکه درحال حاضر بدهی مالیاتی باشگاه‌های باشگاه‌های پرسپولیس ۱۴۵میلیارد تومان و بدهی مالیاتی باشگاه‌های استقلال ۱۳۰میلیارد تومان است، ادامه داد: البته نباید از یاد برد که ۵۰ درصد مبلغ بدهی مالیاتی باشگاه‌های مذکور جریمه است. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی کشور با حُسن نیت از قوانین موجود استفاده کرد تا باشگاه‌های ورزشی برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا با مشکل مواجه نشوند. وی افزود: بنابراین با توجه به فرصت در نظر گرفته شده برای رفع مشکل بدهی مالیاتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در آینده طرحی از سوی مجلس ارائه خواهد شد یا در بودجه سال ۹۷ اعتباری در نظر گرفته شود تا با کمک دولت بدهی باشگاه‌ها رفع شود.

 سود تسهیلات اشتغال روستایی ۶ درصد تعیین شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: متوسط نرخ کارمزد پرداختی بابت تسهیلات 1.5میلیارد دلاری از محل صندوق توسعه ملی ۶ درصد تعیین شد. محمدرضا تابش در تشریح نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که با حضور محمدباقر نوبخت؛ رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد بیان کرد: متوسط نرخ کارمزد پرداختی بابت تسهیلات 1.5میلیارد دلاری از محل صندوق توسعه ملی که معادل ریالی آن توسط بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید بابت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و محروم پرداخت می‌شود

۶ درصد تعیین شد. تابش با بیان این مطلب به خبرگزاری خانه ملت اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال سالانه ۹۹۵هزار نفر به ۷۷۰هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که‌ پیش‌بینی شده از طریق دولت، بانک‌ها، صندوق توسعه ملی، بخش خصوصی، شرکت‌های دولتی و سرمایه‌گذاری خارجی تامین شود.

 

ارسال نظر