گمرک

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۹۰

تجهیز گمرک به دستگاه‌های جدید مخدریاب

دستگاه فایبرسکوپ که در زمینه کشف موادمخدر کاربرد ویژه دارد، در گمرکات رازی، بازرگان و آستارا نصب شد.

به گزارش «تعادل» به نقل از گمرک، دستگاه فایبرسکوپ دارای دوربین ویژه و شیلنگی است که یک‌دستگاه دوربین و چراغ قوه مخصوص نیز در نوک این دستگاه تعبیه شده و شیلنگ مزبور تا شعاع 360درجه قابلیت چرخش و انعطاف دارد.

از این دستگاه برای جست‌وجو و مشاهده مکان‌هایی که احتمال جاسازی انواع موادمخدر در آنجا وجود دارد ولی با چشم قابل مشاهده نیست (همچون باک و بدنه در خودروها) استفاده می‌شود.

این دستگاه‌ها که از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست‌جمهوری به گمرک ایران اهدا شده بود، پس از هماهنگی دراختیار این گمرکات قرار گرفت. دو نماینده از سوی هر یک از گمرکات مذکور در گمرک ارومیه با حضور نماینده مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک آموزش دیدند و پس از ارائه آموزش‌های لازم برای بهره‌گیری مناسب از دستگاه‌های فایبرسکوپ، این دستگاه‌ها به نمایندگان گمرکات مزبور تحویل شد. گمرک ایران خرداد امسال توانست در تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه‌یی سازمان جهانی گمرک (RILO) رتبه نخست را در کشف انواع موادمخدر و رتبه دوم را در مبارزه با تخلفات و قاچاق کالا کسب کند.

کاهش عوارض صادراتی برخی محصولات کشاورزی

بخشنامه کاهش عوارض صادراتی پوست خام، سالامبور، وت بلو بزی و گوسفندی و چند قلم کالای کشاورزی به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شد.

عوارض صادراتی پوست خام، سالامبور و برخی محصولات کشاورزی کم شد

به گزارش ایرنا، در این بخشنامه که به تصویب شورای اقتصاد رسیده، عوارض صادراتی پوست خام گوسفندی 30درصد، پوست خام بزی 30درصد، سالامبور گوسفندی 10درصد، سالامبور بزی 10درصد، وت بلو گوسفندی 5‌درصد و وت بلو بزی 5‌درصد تعیین شده است.

همچنین از این پس عوارض صادراتی ذرت دامی، سورگوم دانه به‌ازای هر کیلو 150 تومان جو، گندم دامی، کاه و پوست غلات 200 تومان، سبوس و آخال از ذرت و گندم و سایر غلات 200 تومان، آخال و کنجاله سویا و انواع تفاله و کنجاله 150 تومان تعیین می‌شود. در این مصوبه شورای اقتصاد عوارض صادراتی «گندم سیاه، ارزن و سایر غلات» و همچنین «یونجه و محصولات علوفه‌یی» صفر ریال تعیین شده است. پیش از این، عوارض صادراتی سالامبور بزی ٣٠درصد و وت بلوی بزی 50‌درصد بود که در مصوبه جدید شورای اقتصاد به‌ترتیب به 10‌درصد و 5‌درصد کاهش یافت. سالامبور به پوست‌هایی که مو یا پشم آنها زدوده شده و با اسید و نمک کنسرو شده باشند گفته می‌شود، وت بلو هم شامل پوست‌هایی است که بعد از سالامبور شدن با استفاده از نمک کروم قلیایی، دباغی شده باشند.

 

ارسال نظر