اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۲۶

60درصد حاشیه‌نشینان روستایی و عشایر هستند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری «نبود اشتغال و درآمدافزایی مناسب را دو عامل موثر در مهاجرت روستاییان به شهرها» قلمداد کرد و گفت: بحث اشتغال و اقتصاد برای تمام اقشار جامعه به ویژه روستاییان و عشایر بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش تسنیم، سید ابوالفضل رضوی گفت: سرمایه‌گذاری دولت در گذشته تنها در راستای ایجادطرح‌های زیرساختی مناطق روستایی بوده ولی از چهار تا پنج سال اخیر رویکرد‌ها علاوه بر توسعه زیرساخت‌های اساسی به سمت اشتغال و درآمد روستاییان و عشایر معطوف شده است.

وی اظهار کرد: همچنین با بررسی مسائل مختلف از جمله پدیده حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، تبریز، اهواز، شیراز، اصفهان و... معلوم شد بالای 60درصد از حاشیه‌نشین‌ها روستاییان و عشایر هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد نبود اشتغال و درآمدافزایی مناسب دو عامل اصلی مهاجرت روستاییان و عشایر به حاشیه شهرهای بزرگ است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حاشیه‌نشینی جز هزینه هیچ سودی برای نظام ندارد بر لزوم ایجاد اشتغال و درآمدافزایی به جهت کاهش شتاب مهاجرت در مناطق روستایی تاکید کرد. رضوی با بیان اینکه اشتغال و درآمد مشکل اصلی روستاهاست، گفت: لازمه رفع مشکلات مورد نظر ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری، تحول اقتصادی و تولید ثروت در مناطق روستایی کشور است.

مهلت استفاده از تسهیلات مالیاتی مالکان پلاسکو

مدیریت امور مالیاتی شهر و استان تهران آخرین مهلت استفاده از تسهیلات مالیاتی مالکان ساختمان پلاسکو را ۳۰ تیر ۹۶ اعلام کرد.

در اطلاعیه امور مالیاتی شهر و استان تهران آمده است: طبق ماده ۱۶۵ قانون مالیات‌های مستقیم و همچنین مصوبه هیات وزیران مورخ ۹ بهمن سال ۹۵، بخشودگی و تسهیلات مالیاتی خاصی برای خسارت‌دیدگان ساختمان پلاسکو منظور شده است. در ادامه این اطلاعیه آمده است: شرط اولیه برخورداری از این تسهیلات تسلیم درخواست و ارائه مدارک ظرف 6ماه از تاریخ وقوع حادثه است، بنابراین از آنجا که تاریخ وقوع حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو ۳۰ دی سال ۹۵ بوده بدین وسیله به کسبه این ساختمان یادآور می‌شود، آخرین مهلت تسلیم درخواست و مدارک ۳۰ تیر امسال خواهد بود. در پایان این اطلاعیه آمده است: امیدواریم قبل از انقضای این مهلت کسبه این ساختمان به اداره امور مالیاتی ذی‌ربط مراجعه و نسبت به ارائه مدارک خود اقدام کنند.

 

ارسال نظر