اجرای تشریفات جدید صادرات از ۱۷ تیر

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۳:۴۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۱۵۴

بخشنامه جدید گمرک با هدف کاهش تشریفات صادرات به گمرکات سراسر کشور و بهبود فضای کسب وکار برای صادرکنندگان از ۱۷تیر ماه جاری اجرایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، براساس این بخشنامه، گمرک تسهیلات جدیدی را در جهت تسهیل تشریفات گمرکی و بهبود فضای کسب وکار برای صادرکنندگان در نظر گرفته که به این ترتیب با حذف و ادغام تشریفات صادراتی، حذف پلمب در مرز و کاهش تشریفات گمرکی در مسیر سبز و زرد گام مهمی در پیاده‌سازی مدیریت هوشمند و سیستمی برداشته است.

با اجرایی شدن بخشنامه جدید در گمرکات، مسیر اظهارنامه‌های صادراتی در 3 بخش کنترل سطح یک(سبز)، کنترل سطح دو(زرد) و کنترل سطح سه(قرمز) در سیستم انتخاب مسیر تعیین می‌شود.

محموله اظهارنامه‌های صادراتی با کنترل سطح یک(سبز) و دو(زرد) یا اظهارنامه‌های صادراتی متقاضی ارزیابی در محل نیازی به ورود به گمرک مبدا ندارند و مستقیم به مرزهای خروجی هدایت می‌شوند.

براساس این گزارش همچنین در تسهیلات جدید فرآیند توزین که پیش از این در گمرک مبدا انجام می‌شد و معطلی فراوانی برای کامیون‌ها ایجاد کرده بود نیز حذف شده است. آنها می‌توانند پس از بارگیری از انبار بدون معطلی مستقیما به مرزهای خروجی حرکت کنند.

در این اقدام جدید گمرک ایران دو فرآیند کارشناسی و ارزیابی ادغام و بررسی اظهارنامه‌ها در یک مرحله انجام می‌شود.

 

ارسال نظر