برگزاری راهپیمایی روز قدس در 900 شهر ایران

۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۰۱:۵۲:۳۲
کد خبر: ۱۸۸۶۲۳
برگزاری راهپیمایی روز قدس در 900 شهر ایران

نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی امروز از نظر داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. الان تل آویو باید ساعت خودش را به وقت امریکا تنظیم کند و این هم به خاطر این است که امریکا تصمیم به خروج از منطقه گرفت.

حجت‌االاسلام محمد حسین موسی پور در نشست خبری خود ادامه داد: رژیم صهیونیستی با کشور روسیه روابط خوبی داشت اما در ماجرای اوکراین این روابط به هم ریخت و روسیه رسما به آنها اخطار داد و حتی آنها را به خاطر اشغالگری محکوم کرد که کم سابقه بود.

وی‌ گفت: این رژیم به لحاظ داخلی هم به‌شدت شکننده است؛ یک جمع نامتجانس در سرزمین غصب شده جمع شده‌اند و گفته می‌شود، تقابل بین احزاب چپ و راست در اسراییل از اختلاف بین اعراب و یهود بیشتر است. سرمایه‌های اجتماعی به‌شدت در این رژیم کاهش یافته است و تحلیلگران خودشان می‌گویند اسراییل مرگ خودش را امضا کرده است. خطر فراروی اسراییل مساله هسته‌ای ایران و حزب‌الله نیست بلکه مشکلات داخلی و فروپاشی از درون خطر مهم برای این رژیم است. موسی پور ادامه داد: هیچ‌وقت افکار عمومی دنیا اینقدر علیه رژیم صهیونیستی برانگیخته نبوده است. نماینده ولی فقیه اظهار کرد: از زمان انقلاب اسلامی افول رژیم صهیونیستی آغاز شد و با تعیین روز قدس در آخرین روز جمعه ماه رمضان توسط امام خمینی (ره)، این افول تضمین شد. رژیم صهیونیستی بر این تصور بود که جنایاتش طی زمان فراموش می‌شود اما حرکت امام خمینی کاری کرد که این جنایات فراموش نشود. وی با بیان اینکه دفاع از فلسطین یک آرمان قرآنی و باور دینی برای ماست افزود: ما در آستانه برگزاری روز قدس که بعد از دو سال به خاطر مسائل کرونایی راهپیمایی مردمی نداشتیم امسال راهپیمایی حضوری و مردمی است. در ستاد برگزاری راهپیمایی روز قدس سیاست‌ها و برنامه‌ها بحث شد. محوری‌ترین برنامه راهپیمایی روز قدس است که روز جمعه ساعت ۱۰ صبح از مسیرهای ده گانه در تهران آغاز و به سمت دانشگاه تهران انجام می‌شود. همچنین درطول مسیر اقدامات و برنامه‌های فرهنگی داریم. یکی از اعضای جبهه مقاومت و سردار سلامی سخنران‌های مراسم خواهند بود.

موسی پور اظهار کرد: بیش از پنج هزار نفر تصویربردار و خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می‌دهند. وی‌گفت: همایش بزرگ “فلسطین مظلوم “در محل استادیوم ورزشی غزه با حضور مردم مظلوم غزه و به شکل تصویری با سخنرانی سیدحسن نصرالله، سردار قاآنی و دیگر رهبران مقاومت همراه خواهد بود .رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: پویش یک سطل آب تا محو رژیم صهیونیستی را در فضای مجازی خواهیم داشت که تا روز جمعه ادامه دارد. وی‌ گفت: راهپیمایی همزمان با تهران، در بیش از ۹۰۰ شهر کشور و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رنگبندی استان‌ها از مساجد بزرگ و میادین اصلی به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه تدارک دیده شده است. این مراسم حتی در بسیاری از روستاهایی که از برپایی نماز جمعه برخوردار نبوده به شکل تجمع و محکومیت رژیم کودک کش صهیونیستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف برگزار خواهد شد . موسی پور افزود: امسال همچنین مراسم روز جهانی قدس به شکل راهپیمایی یا تجمع مردمی در بیش از ۹۰ کشور جهان با حضور مردم مسلمان و آزادگان دیگر ادیان الهی در حمایت از قدس شریف و فلسطین مظلوم و محکومیت رژیم ددمنش صهیونیستی برگزار می‌شود . وی تصریح کرد: ۴۲۰ ساعت برنامه تولیدی در قالب ۹۴۸ برنامه از رادیو و تلویزیون‌های اسلامی پخش خواهد شد . همچنین ۴۵۰ مقاله به زبان‌های عربی و نمایشگاه ۱۰۷ پوستری با زبان عربی نیز در سایت‌های عرب زبان این رادیو و تلویزیون‌ها بارگذاری شده است. وی‌گفت: همچنین کنگره قدس شریف در روز پنجشنبه (فردا) و با حضور دانشجویان و طلاب جوان و دیگر اقشار مردمی در سالن اجتماعات لانه جاسوسی سابق شیطان بزرگ برگزار می‌شود. برگزاری نشست‌های روشنگری و جهاد تبیینی در بسیاری از مساجد کشور و پایگاه‌های بسیج و از جمله اجرای سرودهای پاتوقی در نقاط مختلف شهر تهران در هفته منتهی به روز قدس، بسیار ارزشمند و آماده سازی مردمی برای حضور در راهپیمایی روز قدس خواهند بود. موسی پور گفت: امسال نیز راهپیمایان با در دست داشتن تصاویر چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی توسط صهیونیست‌ها یاد و خاطره بیش از چهل سال اسارت آنان را گرامی خواهند داشت. شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، همچون سال‌های گذشته، مرگ بر امریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس شریف خواهد بود. همچنین در پایان راهپیمایی امسال، قطعنامه پایانی راهپیمایی به تأیید ملت ایران خواهد رسید.

 

ارسال نظر