پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان اینترنت پرسرعت موبایل

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۲۷۸

همراه اول در جذب مشترکان ارتباطات سیار پیشتاز است، به‌طوری که در شرایط کنونی این اپراتور 38 میلیون و 781 هزار و 566 مشترک دارد که در بخش ارتباطات سیار 3 جی و 4 جی از آن خدمات دریافت می‌کنند. به گزارش خبرگزاری موج، براساس گزارش از وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند سیار تا پایان سه ماهه سوم امسال شرکت همراه اول توانسته 11 میلیون و 556 هزار و 757 مشترک در بخش 3جی را تحت پوشش قرار دهد و در بخش 4 جی تعداد مشترکان خود را به تعداد 27 میلیون و 224 هزار و 809 برساند که در مجموع تعداد مشترکان این اپراتور در بخش ارتباطات سیار 3 جی و 4 جی 38 میلیون و 781 هزار و 566 نفر است. طبق این داده‌ها تعداد مشترکان ایرانسل نیز مجموعا 35 میلیون 606 هزار و 576 مشترک است. رایتل به عنوان سومین اپراتور کشور ضعیف‌ترین عملکرد را در این بخش داشته به‌طوری که در مجموع تعداد مشترکان سیار آن به 3 میلیون و 318 هزار و 743 نفر می‌رسد که 849 هزار و 877 مشترک در بخش 3 جی و 2 میلیون و 468 هزار و 866 مشترک در بخش 4 جی فعال هستند. براساس این داده‌ها در بخش اتباطات پهن باند سیار همراه اول نیز بیشترین مشترک را تاکنون توانسته جذب کند و رایتل هم با اختلاف بسیار زیاد در جایگاه سوم قرار گرفته است. حال ضریب نفوذ ارتباطات سیار در کشور به بیش از 92 درصد رسیده است رقابت برای اپراتورهایی که در جایگاه پایین‌تر قرار دارند برای جذب مشترکان بیشتر بسیار سخت خواهد بود.

   تعداد مشترکان استانی

براساس تعداد مشترکان استانی؛ همراه اول توانسته در آذربایجان غربی بیش از یک میلیون و 700 هزار و در آذربایجان شرقی بیش از یک میلیون و 400 هزار مشترک جذب کند که با توجه به ضریب نفوذ موبایل در این استان‌ها که حدود 80 درصد و کمتر از میانگین مجموع کشور است نشان می‌دهد که غالب ارتباطات سیار این استان‌ها از طریق همراه اول است و احتمالا در آینده سایر مشترکان به این اپراتور روی بیاورند بیشتر است. همچنین در استان تهران با ضریب نفوذ 109 درصد همراه اول توانسته 7 میلیون و 389 هزار مشترک جذب کند که جمعیت غالب این استان محسوب می‌شود و در استان اصفهان اپراتور همراه اول توانسته 3 میلیون و 218 مشترک را جذب کند در حالی که ضریب نفوذ موبایل در این استان به 97 درصد رسیده و بیش از میانگین کشوری است و در استان خوزستان هم تقریبا شرایط مشابه‌ای وجود دارد و همراه اول در این استان که ضریب نفوذی 98 درصدی دارد توانسته بیش از یک میلیون و 861 هزار مشترک جذب کند. در سایر کلانشهرها هم همراه اول عملکرد مثبتی در بخش ارتباطات سیار داشته، به گونه‌ای که در استان البرز این اپراتور بیش از 1 میلیون و 464 هزار مشترک دارد و در استان خراسان رضوی تعداد مشترکان این اپراتور به بیش از 2 میلیون و 416 هزار نفر می‌رسد در شرایطی که هنوز ضریب نفوذ موبایل در این استان قابلیت رشد دارد و همچنین در استان فارس با ضریب نفوذ 91 درصدی همراه اول بیش از 2 میلیون و 296 هزار مشترک دارد. در چهار استان گیلان، کرمانشاه، مازندران و کرمان هم همراه اول بین یک میلیون و تا یک میلیون و 300 هزار مشترک دارد که نشان می‌دهد که این اپراتور در شهرهای بزرگ از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

جدیدترین گزارش   وضعیت توسعه اینترنت موبایل

گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات مربوط به پایان سه ماهه سوم سال ۹۹ منتشر شد و در حوزه وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند سیار اپراتورهای تلفن همراه، همراه اول همچنان در صدر قرار دارد. به گزارش شمانیوز، جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مربوط به سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹ منتشر شد. در این گزارش به بخش‌های مختلفی پرداخته شده است که یکی از آنها آمار مربوط به توسعه اینترنت و تعداد مشترکان اینترنتی اپراتورهای مختلف تلفن همراه می‌شود. طبق این آمار، در حال حاضر بیش از 77 میلیون نفر مشترک اینترنت ۳G و ۴G در ایران وجود دارد که ضریب نفوذی بالغ بر 92 درصد را نشان می‌دهد. با نگاهی اجمالی به آمار تازه منتشرشده از سوی سازمان رگولاتوری کشور ملاحظه می‌شود که اپراتور اول همچنان صدرنشین توسعه اینترنت در ایران و بزرگ‌ترین اپراتور اینترنت کشور است به‌طوری که سهم همراه اول بیش از دو اپراتور دیگر بوده است. بر اساس این گزارش، بهره مندی از اینترنت به خصوص در شرایطی که سال‌هاست یکی از اهداف کلان کشور دستیابی به دولت الکترونیک است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، امروز که نسل سوم و چهارم تلفن همراه کشور در حال پیشروی به جاده‌های دور افتاده استانی است، حرف از به وسط آمدن پای نسل پنجم اینترنت در میان است. بی شک با تحقق این امر بسیاری از فرآیندهای کشور در حوزه‌های مختلف به خصوص آموزشی و اقتصادی با رشد و ارتقای فزاینده‌ای روبرو خواهند شد. در این بین اپراتورهای تلفن همراه با توجه به سیاست راهبردی دولت، به منظور تحقق این مهم و برقراری عدالت در بهره مندی از فضای مجازی و امکانات آن به خصوص در شرایط کرونایی که بسیاری از مسائل روزمره زندگی را تحت الشعاع خود قرار داده است، سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را صورت داده‌اند به‌طوری که تجهیزات و نرم‌افزارهای خود را به‌روزرسانی کرده‌اند. اما این مهم برای هریک از اپراتورهای تلفن همراه با نتایجی همراه است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دوره‌های سه ماهه نتایج حاصله را اعلام می‌کند. 

ارسال نظر