اخبار ویژه

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۹۳۶

بیشترین مشترکان اینترنت موبایل در کدام اپراتور است؟

گزارش کیفیت اینترنت کشور با نگاهی به «ایران در مسیر هوشمندی» منتشر و اپراتورهای تلفن همراه کشور براساس بزرگی شبکه اینترنت طبقه‌بندی شدند.  به گزارش خبرگزاری موج، نگاهی اجمالی به گزارش «کیفیت اینترنت ایران » در نیمه نخست سال 1399 که توسط رگولاتوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده است، نشان می‌دهد که در مجموع 86،010،521 اشتراک اینترنت ثابت و سیار در کشور وجود دارد. از مجموع این اشتراکات، حدود 89 درصد مربوط به «اشتراک اینترنت موبایل» است که 76، 531، 180 مشترک را شامل می‌شود. در بین تمامی اشتراکات اینترنت موبایل، «همراه اول» با در اختیار داشتن 37،820،749 اشتراک پرسرعت اینترنت توانسته سهم بازار 50 درصدی در این بخش را به دست آورد. «ایرانسل» به عنوان اپراتور دوم با 35،457،551 مشترک به سهم بازار 46 درصدی دست پیدا کرده و در نهایت هم «رایتل» سهم بازار 4 درصدی ثبت کرده است.

سهمیه نفت سفید منطقه ساری شارژ شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: برای هر خانوار ۵۰۰ لیتر نفت سفید در نظر گرفته شده است که در کارت بانکی معرفی شده مشتریان شارژ می‌شود و تا تاریخ ۹۹/۱۰/۱۵ اعتبار دارد . سبحان رجب‌پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از اجرای طرح عرضه سوخت به خانوارهای نفت سفید سوز از طریق زیرساخت بانکی از تاریخ 3/3/99 گفت و بیان کرد: سهمیه خانوارهای یک و دو نفره ۵۰۰ لیتر، سه و چهار نفره ۵۰۰ لیتر، پنج و شش نفره ۵۰۰ لیتر و هفت نفره به بالا نیز ۵۰۰ لیتر است. مدیر منطقه ساری اعتبار این دوره از توزیع سوخت نفت سفید را از تاریخ 22/8/99 تا 15/10/99 اعلام کرد و ادامه داد: عرضه نفت سفید به صورت الکترونیکی با شارژ سهمیه در کارت بانکی معرفی شده از سوی مشتریان انجام می‌شود . وی افزود: مصرف‌کنندگان نفت سفید سوز فاقد گاز طبیعی که در مناطق سردسیر ساکن هستند در زمان ثبت درخواست در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی) شماره کارت بانکی خود را ثبت نموده و با در دست داشتن کارت بانکی به فروشندگی‌های عرضه سوخت محل سکونت خود مراجعه و نسبت به دریافت مقدار سوخت تعیین شده اقدام نمایند . مدیر منطقه ساری از شهروندان خواست تا شکایات و پیشنهادات خود را با شماره تلفن‌های ۳۳۲۷۰۱۳۸ و ۳۳۲۷۰۱۴۰ منطقه ساری و شماره ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

«زنگ آب» در استان اصفهان به صورت مجازی نواخته شد

دوازدهمین برنامه «زنگ آب» در سال تحصیلی 99- 1400 به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، توسط مدیرعامل شرکت آبفا، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در شبکه شاد و دیگر شبکه‌های آموزشی در فضای مجازی نواخته شد.  مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان پیرامون نواختن زنگ آب در فضای مجازی اعلام کرد: نواختن زنگ آب در صورتی که دانش‌آموزان فرآیند تعلیم و تربیت را به دلیل شیوع ویروس کرونا مجازی دنبال می‌کنند، نشانگر اهمیت و ارزش آب است. هاشم امینی با بیان اینکه آب در همه فرهنگ‌ها کالایی مهم و غیرقابل جایگزین به شمار می‌رود، ابراز داشت: در فرهنگ دینی و اسلامی ما بر اهمیت آب دو چندان تاکید شده و بر پرهیز از اسراف در مصرف آب و صرفه‌جویی در مصرف این مایه حیاتی توصیه شده است. وی با تاکید بر اهمیت آموزش استفاده صحیح از آب به دانش‌آموزان اظهار داشت: دانش‌آموزان می‌توانند با آموزش به عنوان یک مروج فرهنگ مصرف صحیح آب در خانواده‌ها عمل کنند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تقدیر از همکاری خوب اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین مدیران و مربیان مدارس، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این برنامه‌ها در نهایت می‌تواند به اصلاح الگوی مصرف آب در جامعه بینجامد. وی ادامه داد: باید فرهنگ صرفه جویی به عنوان یک اصل در زندگی اقشار مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد و تمامی مصارف همچون مصارف خانگی و همچنین مصرف در محیط اجتماعی مانند مدارس مطابق الگو باشد. هاشم امینی خاطرنشان کرد: برای تشکر از این نعمت خداوند باید بتوانیم راه استفاده صحیح و پرهیز از اسراف را بیاموزیم و دانش‌آموزان بهترین گزینه برای آموزش الگوی مصرف صحیح در زمینه آب هستند. در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت مصرف صحیح آب توسط دانش‌آموزان گفت: یکی از راه‌های مصرف بهینه آب توسط دانش‌آموزان استفاده از تجهیزات کاهنده در مدارس است که بدین منظور تصمیم گرفتیم از شیرهای پدالی در مدارس استان استفاده کنیم. اعتدالی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نظر دارد تا قبل از سال 1400 در بیش از 80 درصد مدارس از شیرهای پدالی استفاده نماید. وی ادامه داد: در چند سال اخیر آموزش و پرورش در مقاطع مختلف تحصیلی برنامه‌های آموزشی متنوعی پیرامون مصرف بهینه آب برای دانش‌آموزان در دستور کار قرار داده است که نمونه بارز آن برگزاری جشنواره نخستین واژه آب برای کودکان اول دبستان است. همچنین در سال‌های اخیر زنگ آب با هدف ترویج مصرف درست آب در میان دانش‌آموزان در مدارس سطح استان نواخته شده است . 

 

ارسال نظر