۳۶۷ مورد سرقت شبکه برق در آبادان و خرمشهر

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۲۳۳
۳۶۷ مورد سرقت شبکه برق در آبادان و خرمشهر

در سه ماه اول سال جاری ۳۶۷ مورد سرقت شبکه برق در شهرهای آبادان و خرمشهر رخ داده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، اکبر ناصری مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب خوزستان گفت، علت خاموشی‌های پراکنده‌ای که در نقاط مختلف شهری و روستایی خرمشهر و آبادان اتفاق می‌افتد سرقت شبکه‌های برق است که متاسفانه در ۳ ماه نخست سال جاری ۵ هزار ۸۰۰ کیلوگرم سیم برق در خرمشهر و یک هزار ۵۰۰ کیلوگرم سیم برق در آبادان به سرقت رفته است . ناصری افزود، این سرقت‌ها علاوه بر خسارت ۶۰۰ میلیونی به تاسیسات برق باعث خسارت بسیار بزرگ دیگری نیز شده است و آن از بین رفتن رفاه و آسایش مردم شریف خرمشهر و آبادان است، چرا که با هربار سرقت، برق نیز قطع می‌شود و با این حساب سارقان حداقل ۳۶۷ مرتبه باعث برق قطع شده‌اند. مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب خاطرنشان ساخت، سرقت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در خرمشهر ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده و این درحالی است که بیشترین حجم سرقت شبکه در تمام استان خوزستان مربوط به شهر خرمشهر با ۳۰۰ مورد سرقت است. ناصری ادامه داد، بخش عمده‌ای از توان شرکت توزیع برق خوزستان در این روزهای گرم و شرایط سخت ناشی از کرونا صرف تامین سیم و کابل و بازسازی شبکه‌های سرقت شده می‌شود.ولی آنچه که قابل جبران نیست آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌برقی به مردم شریف این شهر می‌باشد.

وی افزود، آبادان نسبت به خرمشهر از وضعیت بهتری برخوردار است که یکی از دلایل آن شبکه با کابل خود نگهدار و شبکه‌های زمینی می‌باشد و در مجموع از ابتدای امسال ۶۷ مورد سرقت شبکه در این شهر رخ داده که همین مقدار نیز برای سلب آسایش مردم و شهروندان غیرقابل تحمل است. مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب با تاکید به اینکه موضوع سرقت‌ها خصوصاً در شهر خرمشهر باعث نارضایتی مردم از پایداری برق می‌شود افزود، با حمایت‌های دکتر حیدری فرماندار خرمشهر پیگیری بسیار خوبی برای امنیت شبکه‌های برق صورت می‌گیرد اما لازم است تا همه متولیان امر موضوع سرقت شبکه‌های برق را جدی بگیرند و به مثابه اخلال در نظم عمومی با آن برخورد جدی شود.

شایان ذکر است مدیریت برق ناحیه جنوب شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و اروند کنار می‌باشد و خدمات برق در این سه شهر را ارایه می‌کند.

 

ارسال نظر