اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۴۲

ادامه مراجعات مسمومیت‌های الکلی در اهواز

اهواز|سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۶ بیمار به مراکز درمانی با مسمومیت الکلی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. دکتر علی احسان‌پور دیروز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر بر اثر مسمومیت با مشروبات الکلی تقلبی به مراکز درمانی اهواز مراجعه کرده‌اند. وی با بیان اینکه تلاش برای کاهش مراجعات مسمومیت‌های الکلی در خوزستان در تمام سطوح به قوت خود باقی است، گفت: در حال حاضر ۲۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند که ۱۱ نفر از این تعداد، در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. احسان‌پور گفت: توزیع مشروبات الکلی تقلبی در صورت عدم کنترل می‌توانست به یک فاجعه منجر شود. کنترل این بحران جز با تلاش‌ها و همکاری‌های شبانه‌روزی نهادهای قضایی، انتظامی، امنیتی و همراهی اصحاب رسانه با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی امکان‌پذیر نبود. از اردبیل هم خبر می‌رسد که بیش از 200نفر به دلیل مصرف الکل تقلبی مسموم شده‌اند.

ضدعفونی شهر اصفهان با روزانه 100 هزار لیتر محلول

اصفهان|معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان حجم مواد ضدعفونی مورد استفاده را روزانه صد هزار لیتر عنوان کرد و گفت: از این میزان حدود ۶۰ هزار لیتر برای ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، حدود ۲۰ هزار لیتر برای ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی و حدود ۲۰ هزار لیتر در اختیار گروه‌های مردمی، بسیج و غیره قرار می‌گیرد. حسین امیری با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری اصفهان برای ضدعفونی شهر برای مقابله با ویروس کرونا هرشب انجام می‌شود، اظهار کرد: در این اقدام همه معابر شهری مناطق 15گانه شهر اصفهان ضدعفونی شده و می‌شود. وی با اشاره به اینکه 25 اکیپ ضدعفونی عملیات گندزدایی را با ماشین‌های مه پاش انجام می‌دهند، گفت: همچنین ۱۰۰ اکیپ پیاده خدمات شهری کار شست و شو و ضدعفونی را انجام می‌دهند. نیروهای آتش نشانی هم هرشب با چهار اکیپ تخصصی 11 نفره در چهار نقطه از شهر اصفهان عملیات ضدعفونی را انجام می‌دهند.

شایعه وقوع سیل خطرناک در کردستان تکذیب شد

سنندج|معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان شایعات وقوع زودهنگام سیل خطرناک در استان را تکذیب کرد و گفت: سیلی در کار نیست. این‌‌روزها شایعاتی مبنی بر وقوع زودهنگام سیلی خطرناک در استان کردستان در فضای مجازی بازنشر شد که معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان آن را تکذیب و تاکید کرد بر اساس پیش‌بینی‌های این سازمان، سیلی در کار نیست. علی پناهی، با بیان اینکه هشدارهای منتشره مبنی بر وقوع سیل در استان تنها یک شایعه است، اظهار داشت: براساس بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل هواشناسی از دوشنبه تا صبح روز چهارشنبه، در نواحی غربی و جنوبی استان بارش پراکنده و در دیگر نقاط بارش ضعیف و احتمالی پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: از صبح روز چهارشنبه تا پنج‌شنبه در آسمان استان بارش باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف و باران و در برخی نقاط مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

مصوبه تعطیلی اصناف به قوت خود باقی است

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تعطیل شدن اصناف استان کرمان مصوبه ستاد استانی کرونا است گفت: این مصوبه به قوت خود باقی است.

جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان دیروز در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان با حضور محمدجواد فدایی استاندار کرمان و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه تعطیلی اصناف استان کرمان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان و جلوگیری از تجمعات مورد بررسی قرار گرفت و مصوبه جلسه قبل ستاد استانی کرونا بازبینی شد. تمام اعضای جلسه ستاد به اتفاق مخالف بازگشایی اصناف و بازاریان استان برای پیشگیری از تجمعات در مراکز خرید بودند و خواستار اجرای دقیق مصوبه قبل جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شدند.

استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه مصوبه تعطیلی اصناف کرمان برای سلامتی مردم و در راستای منافع مردم است گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس و بیماری در جامعه این مصوبه به قوت خود باقی است.

قطع اضافه کار علت درگیری ۲ شهردار خرمشهر

خرمشهر|قطع اضافه کار سرپرست سابق شهرداری خرمشهر از سوی داود دارابی شهردار این شهر باعث درگیری فیزیکی بین آنها شد. فرماندار خرمشهر ضمن تایید درگیری سرپرست سابق شهرداری خرمشهر با شهردار این شهر اظهار داشت: قطع اضافه کاری کسانی که از شهرداری حقوق می‌گیرند ولی اکنون سرکار نیستند به دستور شورای شهر صورت گرفته است. محمد حیدری افزود: شهردار خرمشهر طبق دستور و مصوبه شورای شهر نسبت به قطع اضافه کار عزیز ساعدی سرپرست سابق شهرداری خرمشهر اقدام کرده است.

 

ارسال نظر