اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۶۰۷

تجلیل از پیشکسوت وزنه‌برداری در کمیته  ملی‌المپیک

موزه ورزش ایران از محمد نصیری پیشکسوت وزنه‌برداری تجلیل کرد. به گزارش ایسنا، مراسم تجلیل از محمد نصیری پیشکسوت وزنه‌برداری ایران تو سط موزه ورزش ایران در کمیته ملی المپیک برگزار شد. قرار است پاسداشت مفاخر ورزش ایران هر دو هفته یک بار برگزار شود و محمد نصیری اولین نفری است که مورد تجلیل قرار گرفت. در این مراسم علاوه بر خود محمد نصیری، بهداد سلیمی مشاور امور المپین‌های کمیته ملی المپیک، حسن رنگرز مدیر موزه ورزش، ناخدا امینی رییس پیش فدراسیون قایقرانی، علی قلمسیاه رییس پیشین فدراسیون قایقرانی، تقی عسگری پیشکسوت رشته شیرجه از جمله نفرات حاضر در این مراسم بودند. محمد نصیری در این مراسم بیان کرد: از همه تشکر می‌کنم واقعا امروز من را شاد کردید. برای همه قهرمانان این برنامه پیاده خواهد شد. من صحبتی ندارم و فقط برای همه آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. او سپس در مورد بهداد سلیمی گفت: من اگر مربی سلیمی بودم تا المپیک ۲۰۲۰ نمی‌گذاشتم بروم و به همه ثابت می‌کردم سلیمی می‌تواند یک المپیک دیگر باشد. اما خب نشد و خودش هم کوتاهی کرد. البته خیلی ناراحتی دید. از طرفی خودم از این اخلاق‌ها ندارم که دخالت کنم. حسن رنگرز در این مراسم گفت: پاسداشت مفاخر ورزش ایران اولویت و سیاستی است که رییس کمیته ملی المپیک به آن تاکید کرده است.

100 میلیارد از محل حق پخش تلویزیونی نصیب ورزش می‌شود

معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: با تلاش وزیر ورزش، مجلس نمایندگان و همکاری صداوسیما، مصوبه خوبی برای حق پخش در کمیسیون تلفیق تصویب شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جمشید تقی‌زاده با اشاره به ماجرای حق پخش و سهم ورزش در سال آینده در این بخش اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده موضوع حق پخش به شکل مناسبی با توافق صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان و مجلس ارایه شده است. با تلاش وزیر ورزش و جوانان و مجلس نمایندگان و همکاری سازمان صدا وسیما، مصوبه خوبی برای حق پخش تلویزیونی در کمیسیون تلفیق تصویب شد. معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان درباره میزان پولی که از ردیف حق پخش تلویزیونی نصیب ورزش کشور می‌شود، گفت: البته بزرگی اعداد درآمد صداوسیما از محل تبلیغات زیاد است ولی پیش بینی ما این است حداقل یکصد میلیارد تومان سال آینده از محل حق پخش تلویزیونی نصیب ورزش و فوتبال خواهد شد.

مسوول پیگیری واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس افزود: پیشنهاد اولیه و بهتر ما تقسیم

 50 - 50 درآمد تلویزیونی از محل حق پخش بود ولی در کمیسیون تلفیق مجلس مصوب شد 30 درصد اعتبار حق پخش به وزارت ورزش و 70 درصد به صداوسیما پرداخت شود.

توماس باخ:  تضمین کتبی مانع محرومیت ورزش ایران شد

توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که تضمین کتبی ایران برای رعایت منشور المپیک باعث عدم محرومیت این کشور از طرف کمیته بین‌المللی المپیک شده است. به گزارش ایسنا و به نقل از  insidethegames، توماس باخ اعلام کرد، کمیته بین‌المللی المپیک، ورزش ایران را محروم نکرده چون کمیته ملی المپیک ایران نامه کتبی داده که سیاست‌های تبعیض‌گونه را در رقابت‌های ورزشی پایان خواهد داد.  باخ اعلام کرده است که این نامه که از طرف کمیته ملی المپیک ایران به IOC ارسال شده، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ایران آن را امضا کرده‌اند. ایران همچنین در ماه مه‌2019 نیز نامه مشابهی را به فدراسیون جهانی جودو و کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرده بود. رییس کمیته بین‌المللی المپیک همچنین با اشاره به موضوع سعید ملایی و تعلیق جودوی ایران گفت: «ما از فدراسیون جهانی جودو درخواست کردیم تا بیشتر درباره این موضوع با ما مکاتبه کند تا مشخص شود چه اتفاقاتی رخ داده و آیا کمیته ملی المپیک ایران در آن نقش داشته است یا خیر؟ .» وی ادامه داد: «ما این درخواست را به فدراسیون جهانی جودو ارسال کرده‌ایم و آنها در این لحظه درباره چگونگی اقدام و اینکه آیا این اطمینان و شواهد و مدارک کافی است یا آیا به شواهد بیشتری احتیاج دارند بحث می‌کنند. این در همکاری نزدیک با کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی جودو اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر این روال در حال انجام است. هنوز هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است.»

منصوریان: حضور در ذوب‌آهن بهترین دوران مربیگری‌ام بود

سرمربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن معتقد است دوران بی‌نظیری را در این تیم داشته است و فقط می‌توان آن را با دوران حضورش در نفت مقایسه کرد. علیرضا منصوریان سرمربی سابق ذوب‌آهن در مراسم معارفه سرمربی جدید این تیم عنوان کرد: آرزوی بهترین اتفاقات را برای این تیم دارم و به این مجموعه و بازیکنانم اعتقاد دارم. اگر پولی به این تیم تزریق می‌شد، برکت زیادی داشت. وی ادامه داد: دوران حضورم در ذوب ‌آهن را فقط می‌توانم با دوران حضورم در نفت مقایسه کنم و بهترین دوران مربیگری‌ام بود. یک سال فوق‌العاده خوب داشتم و از مردم اصفهان تشکر می‌کنم. هواداران در روزهای سخت پشت ما بودند. فوتبال پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و یک بار توپ به نفع شما می‌چرخد و یک بار به ضرر شما.

 

ارسال نظر