بارسلونا ؛پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۶۰۶
بارسلونا ؛پردرآمدترین باشگاه فوتبال جهان

فوتبالیست‌های بارسلونا مانند گذشته نمی‌درخشند. البته در مرحله نیمه نهایی این فصل آنها در صدر جدول لالیگا قرار دارند، دقیقاً جلوتر از رئال مادرید، رقبای چند ساله خود هستند و ممکن است یک عنوان قهرمانی متوالی اسپانیا را کسب کنند.

  اما آنها از سال 2015 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده‌اند و در این زمان رئال سه بار جایزه جام را برداشته است.

به گزارش اکونومیست، با این حال، این باشگاه انواع قهرمانی اروپا را تضمین کرده استDeloitte، یک شرکت مشاوره، در بررسی سالانه خود در مورد فوتبال اروپا، گزارش داد که در فصل 19-2018، برای اولین‌بار، بارسلونا درآمد بیشتری را از هر باشگاه دیگری کسب کرده است.

درآمد آن از 840.8 میلیون یورو (959 میلیون دلار) رئال را با 757.3 میلیون یورو در جایگاه دوم قرار داد. قهرمانی مالی اروپا در واقع مسابقات جهانی است: Deloitte  خاطرنشان می‌کند که هیچ باشگاه خارج از قاره در 30 رتبه برتر جهانی قرار ندارد.

در سال گذشته 20 باشگاه برتر اروپا درآمدی معادل 9.3 میلیارد یورو درآمد داشته‌اند.  بیست و دو سال پیش، وقتی Deloitte اولین جدول لیگ مالی خود را تشکیل داد، جمع 20 تیم برتر فقط 1.2 میلیارد یورو بود. در پشت این افزایش شدید درآمد، قراردادهای پخش فزاینده پرسود پخش می‌شود. در پنج فصل گذشته، درآمد حاصل از پخش در سال 11 درصد افزایش یافته است و 44 درصد از درآمد 20 باشگاه برتر را تشکیل می‌دهد. در سال 17-2016 این درآمد بازرگانی (حمایت مالی، تجارت و غیره) را پشت سر گذاشت که 39 درصد را به ارمغان می‌آورد. درآمد روز مسابقه (فروش بلیت، میهمان‌نوازی و غیره) که 16درصد از آنها را تشکیل می‌دهد، بسیار کندتر رشد کرده است.  با این حال، وابستگی به پول از پخش، ممکن است بی‌خطر باشد. ارزش حقوق داخلی بازی‌ها در لیگ برتر انگلیس - رقابت با بیشترین درآمد کلی - هنگام مذاکره قراردادهای جدید در سال گذشته سقوط کرد، اگرچه افزایش ارزش حقوق بین‌الملل بیش از جبران افت است.

هرچه لیگ پولی پایین‌تر باشد، باشگاه‌های بیشتری به پخش اعتماد می‌کنند. کسانی که در جدول Deloitte از شانزدهم تا بیستم قرار گرفتند،

 65 درصد درآمد خود را از تلویزیون دریافت کردند، دو برابر پنج نفر برتر. این امر باعث می‌شود عملکرد آنها در این زمینه از همه مهم‌تر شود: صلاحیت در مسابقات اروپا به معنای پخش پول بیشتر است. نمایش ضعیف در جدول لیگ یا بدتر از همه سقوط، خیلی کمتر از آن کسب می‌کند.

Taadol-08

ارسال نظر